Top billede

Top billede

søndag den 15. november 2020

Twitter parret ....Sorte eller gule!

 Nyt fra vest fronten .... Undskyld jeg er så længe om at opdaterer.... MEN nu kommer det :-)

Torsdag den 12. november er Twitter parret første gang og vi har grundet Covid19 og min forestående operation - valgt at parre hende indenfor egne rækker.

Faktisk er det blevet en rigtig spændende parring fordi....  

Min favorit kombination med Twitter på hendes første parring hvor vi ikke ved hvad hun giver videre rent genetisk, har hele tiden været Paddy. Men Paddy er egentlig  taget ud af avlen fordi han er fyldt 10 år. Men heldige mig - fik en forespørgsel fra Tyske kennel Femba på en parring med Paddy og de turde godt at parre med ham selvom han var blevet en aldrene herre.

De kom og parrede for 7 uger siden og sørme om ikke fineste Femba's Lieke er stort drægtig. Hun er mega tyk og fuld af hvalpe.

Så tænkte jeg ..... Det gør jeg også parre med Paddy, og som sagt så gjort. Paddy parrede hende torsdag og lørdag og ..... ja så kom den lille stemme inde i mig og sagde ..... hvad nu hvis han alligevel ikke er fertil.

Så søndag aften insiminerede jeg Twitter med Skimmer også. Det var på absolut slutningen af hendes drægtighed så nu bliver det virkelig spændende.

Paddy og Twitter kan kun lave gule hvalpe. Skimmer er dominant sort så efter ham kommer der kun sorte hvalpe - så ..... Får vi et rent gult kuld er det Paddy og Twitter, får vi et rent sort kuld er det Skimmer og får vi både sorte og gule hvalpe - har vi et kuld med 2 forskellige fædre.

Jeg kunne godt ønske mig det sidste, mest fordi det er to rigtig gode hunde og fordi at det er blevet åbnet op i DKK for 2 år siden at vi må parre med flere hanner.

Så hvorfor ikke....  Men nu ved I at der er to hanhunde i spil og at det er helt lovligt. For at registrerer dette kuld skal jeg DNA teste kuldet, så hvalpene kan få korrekt stambog. Ellers foregår alt helt normalt.

Vi har mange bestillinger på tæver så vi skriver ikke flere op til tæve hvalpe.