Top billede

Top billede

lørdag den 9. maj 2015

Resultater, FLOTTE resultater, Brown Hunt'ere :-)

Sikke en fantastisk sjov og lærerig dag vi har haft i dag. Vi har været på udstilling en hel stribe Brown Hunt'ere og det var en virkelig fin dag for os. Selveste Richard Edwards var i Danmark for at dømme og da det blev annonceret skrev jeg fluks ud på Brown Hunt's FB gruppe at nu er det nu vi skal på udstilling. Richard er en vildt dygtig dommer, som anerkender at der i racen er en FT variant så ham skulle vi stille for.

Men med 3 enten drægtige tæver eller tæver med hvalpe - ja så blev det min unge hanhund Castlemans Syrian jeg valgte at tage med. Der ud over stillede der ikke mindre end 8 Brown Hunt'ere og hvor var vi glade da vi kørte fra Jordrup - trods regn og blæst og en kold dag.

Vi blev alle honoreret med enten Very Good eller Excellent og nogle blev tilmed vinderplaceret og en enkelt vandt - Wau det var langt over forventning og hvor var jeg stolt af de dygtige poter, men mest af mine vildt dygtige hvalpekøbere der stillede med nogle virkelig veltrænede hunde, som bare showede som om det var noget de gjorde hver dag - SÅDAN !!

Kæmpe tillykke til jer alle og de vildt flotte resultater kan I se under Resultat siden :-) kig forbi den er værd at betragte :-)

Min egen lille englænder Castlemans Syrian alias Indy drengen gjorde det så fint. Han var super koncentreret i ringen. Han præsenterede sig virkelig fint og trods det at han fældede helt vildt så opnåede vi i dag at få Excellent i juniorklassen. Wau hvor var jeg stolt af ham og glad for at møde en dommer som kunne kigge på hundens bygning/konstruktion og sige det er skisme en veldrejet model også selvom han ikke er så kraftig og tung som de gængse udstillingshunde. Hurra der er alligevel håb :-)

Dommer Richard Edwards skrev således om Indy:
Very clean outline, lots of scope, masculin head, perhaps a little plain, good shoulders, could have a little more bone, very well muscled, moved okay, a bit wide in front, within the breed standard but could have more bone for a show dog.

I løbet af dagen tikkede der to rigtig skønne SMS'er ind på min telefon. Den første var fra Eva Svensson og BH Minna - de var i Kulsø på B-prøve hvor de debuterede i åbenklasse og sikke en flot debut !!!! En flot 1.pr. kom i hus i første forsøg - SÅDAN det er bare super flot og så af en Svensker ha ha ja det lød helt forkert men jeg mener det. Eva og Minna er kørt hjemmefra sent i går og overnattet ude for så at gå på prøve - kanon flot at Minna at hun bare præsterer. Kæmpe tillykke Eva og Minna.

Den næste SMS var fra Kurt Laursen og BH Focus der i dag var på 400m/20 timers schweiss prøve og gik et rigtig flot spor. Det blev honoreret med en flot 1.pr. og senere på dagen blev de kåret som prøvens bedste hund woop woop !!! Hvor er det let at være opdrætter med så dygtige hvalpekøbere. Kæmpe tillykke Kurt og Focus - I er bare for seje !!!!