Top billede

fredag den 19. august 2016

Afgang til England...

Fredag morgen, alt er pakket og turen til England er startet med at afleverer DuDer hos Lena og spise en herlig morgenmad. Herefter fortsatte vi ned gennem Tyskland mod Holland og Hoek van Holland/stenaline færgen mod Harwich England.

Turen igennem Tyskland var virkelige ikke noget for os. Vi var startet hjemmefra 5 timer før beregnet rejsetid, og efter morgenmaden havde vi stadig lidt over 4 timer i overskud. Det kan jeg så sige ikke er for meget - vi landede ved færgen kl. 20.30. Gik en god tur med hundene i et skønt strand område som var hundelufte område. Det var skønt at hundene fik lov at strække benene ud og give den gas rundt i klitterne og bade lidt.

Tilbage ved Stenaline Check-in skulle vi have alle hundene tjekket. Det endte med lidt af en gyser selvom jeg syntes at vi havde forberedt os RIGTIG godt. Paddy's nye pas og Toppers Pas manglede en dato under micro chip nummeret som skal vise hvornår chippen er indsat i hunden. Note til mig selv DER SKAL STÅ EN DATO - med møje og besvær og lange telefon samtaler - tog de os om bord og vi var de sidste de lukkede ombord.

Så med alt det vej arbejde i Tyskland der altid skal forventes - så er 4 timer ikke nok - vi nåede at blive ret stressede.

Sejl turen var virkelig sjov. Jeg havde booket en dejlig kahyt til os med minibar og hvad som helst og vi nød den luksus og spiste vores medbragte aftensmad i sengen :-) må man det ha ha !

Så startede det sjove :-) Op kl. 04.30 fordi vi skulle nå i bad inden morgenmaden. Da færgen lagde til havn kl. 06 så ville vi have en time til at spise morgenmad og slappe af inden vi skulle køre sidste strækning. Så kl. 05 stod vi ved indgangen til restauranten som så meget lukket ud og der var ikke en sjæl at spotte. Hmm på skiltet stod at de først åbenede kl. 05.30 hmm tilbage i kahytten og jeg i bedste Pernille stil kan jo sove hvornår det skal være - så jeg lagde mig på sengen og faldt straks i søvn igen.

Tommy vækkede mig 30 minutter senere. Atter en tur til restauranten - stadig ikke et øje at spore !!! Hmm så var det at det gik op for os at der vidst nok var en tidsforskel ! Hold nu op hvor vi grinede. Totale amatører var vi - tilbage i kahytten og sove en time mere YES - så var der endelig morgenmad. Fniser henrykt hver gang jeg tænker på dette stunt :-)

Vel af færgen kørte vi ind på et grønt område og luftede hundene og fik givet dem morgenmad. De søde folk på færgen havde patruljeret forbi vores bil 1 gang i timen natten igennem og tjekket at der ikke var for varmt hos dem, det var virkelig god service. De fik vores telefon og kahyt nummer og holdt så et vågent øje med hundene om natten. Det gav os ro i sjælen.

Så gik turen videre til Buttercrambe og Pips. Vi blev modtaget med åbne arme og masser af kram. Hundene blev luftet og vi fik en kop te og en lille snak om kommende planer. Blandt andet den forestående prøve dagen efter.

Om eftermiddagen tog vi ud og træne hundene i sukkerroer som vi vidste vi skulle afprøves i søndag. Vi spiste en skøn middag og fik lidt oplysninger af Pips om prøven og hvad vi kunne forvente.

Dejlig første dag hos Castlemans Gundogs is dogs for life :-)