Top billede

Top billede

mandag den 5. december 2016

RIP FTCH Tweedshot Thistle of Levenghyl alias Mango

Den 30. november døde Indy's mor Mango. Hun blev bare 7,5 år gammel så det var ALT for tidligt.

Idag den 4. december var Philippa klar til at offentliggøre hendes død. Når man mister så speciel en hund som Mango - har man brug for at bearbejde sorgen inden andre tager del i den. Jeg fik beskeden den 30. november og jeg var meget ked af det.

Mango blev parret i efteråret og jeg havde bestilt en tæve efter hende, men hun gik desværre tom. I forbindelse med denne parring, blev hun falsk drægtig og der til stødte en livmoderbetændelse.

Dyrlægen var nød til at fjerne livmoderen, men desværre opstod der en større blødning under operationen som gjorde at Mango ikke stod til at redde.

Mine tanker går til Philippa der alt for tidligt mistede sin stjerne. Mango er en af de mest fantastiske tæver jeg nogensinde har mødt. Hun var en meget ærlig, meget kærlig og utrolig arbejdsivrig hund. Hun gjorde altid sit bedste og hun nød at arbejde.

Hun var en fantastisk avls tæve, der lod sig parre naturligt, fødte uproblematisk og passede sine hvalpe med stor kærlighed. Hun var en altid venlig hund der altid kunne med alle hunde. Jeg føler mig meget priviligeret over at have mødt hende flere gange. Men endnu mere priviligeret over at eje en søn af hende.