Top billede

Top billede

mandag den 12. februar 2018

En dejligt træningsdag...

I går var jeg så heldig at få lov at deltage på en træningsdag med Carsten Nissen kennel Hegnsager. Det var en rigtig kold dag, vejret vekslede mellem snestorm, slud og sol, så vi blev prøvet noget af vejr mæssigt.

Vi startede med de unge hunde om formiddagen, hvor vi arbejdede med de lige linjer. Carsten arbejder meget som jeg selv gør, så jeg glædede mig over at der ikke var de store forskelle, men der er altid noget at få med hjem. En af de ting, der gav rigtig god mening i mit hoved var, at Carsten roser hundene når de løber ud i linjen, specielt hvis hunden speeder op, fordi den for øje på dummyen, så falder rosen præcis der.  Rigtig god ide :-)

Ros var i det hele taget, en stor del af temaet - dagen igennem, så det var dejligt :-)

Med de unge arbejdede vi også med nærsøg og det at holde hunden i et snævert område. Gode øvelser og dejlig stemning, rigtig flinke unge hunde var med på dette hold. DuDer var fin og viste for første gang at hun godt kan bytte ha ha !

Om eftermiddagen stod den på vinderklasse træning. Carsten var virkelig kreativ og lavede nogle rigtig gode øvelser. Da Indy har flækket en negl og Paddy har en rift ved sit øje som ikke er helt god, så valgte jeg at tage Ketchup med ud.

Jeg må sige at jeg var meget imponeret af Ketchup. Hun var klart rusten på nogle ting, men hun faldt på ingen måde igennem, men klarede alle øvelserne rigtig fint, i betragtning af at hun ikke har arbejdet i 6 måneder. Det var dejligt at have hende ude igen - hun er en skøn hund at arbejde med og hun er en rigtig stædig madamme ha ha !

Dejligt at se Carsten udnytte vores terræn. Det er altid spændende at have en anden instruktør til at lave opgaverne, ikke altid let for vores hunde at blive trænet på egen matrikel men det er en fin trænings udfordring.

Det var en rigtig dejlig dag og jeg nød at få lov at træne hund, uden selv at skulle være på som instruktør. Tak til Ulla Lindner for at arrangerer og tak fordi jeg måtte være med.