Top billede

Top billede

mandag den 3. december 2018

Hvalpene er nu 3 dage gamle...

DuDer er mægtig frisk og spiser godt nu. Det hjalp helt tydeligt at få lidt smertestillende hos dyrlægen, så vendte appetiten straks tilbage. Hun passer hvalpene rigtig fint og der er dejlig ro i badebassinet.

DuDer har de seneste 2 dage været med resten af flokken på tur 3 gange om dagen og det er tydeligt for os at hun nyder disse afbræk og tager nogle vældige galop ture rundt på marken, efter at hun er blevet mange kilo lettere. Faktisk har hun sin kamp vægt på 28 kilo lige nu - det er ganske fint efter at have født og båret hvalpe.

Hvalpene er SÅ søde. I dag startede jeg på Bio-sensor programmet og det tog de virkelig fint alle sammen. Det var ganske lidt brok, de fleste fandt sig i at blive håndteret, med hovedet op ad og på ryggen og med hovedet ned af var der naturligt lidt klagen og den kolde klud var heller ikke rar at blive lagt på, men der var ingen panik - herligt.

DuDer syntes nok det var lige rigelig håndtering af hendes hvalpe - men vi tog det lidt roligt og gav hende lidt tid imellem.

Jeg skal filme hvalpene og så skal jeg lægge billeder, i et lille galleri til jer. Jeg opretter en Facebook Gruppe til kuldet og inviterer jeg ind i så jeg ikke får spammet hele facebook med hvalpe billeder.