Top billede

Top billede

søndag den 28. juli 2019

Sommer planer....

August og September er næsten altid ferie tid for os. I år er ingen undtagelse og igen i år går turen til smukke Norge.

Vi er nærmest blevet afhængige af den Norske natur og den ro vi finder der oppe. Væk fra vores travle og hektiske hverdag og bare slappe af og træne hunde og nyde livet. Det kan man I Norge. Vi har efterhånden en del norske hvalpekøbere og en hel del gode norske venner, som vi nyder at besøge.

Nina Vik var den første Nordmand der købte en hund af os og Nina har ført os vidt omkring i det Norske og givet os rigtig mange gode oplevelser og knyttet venskaber. Vi besøger hinanden mindst en gang om året og det er skønne timer som vi virkelig nyder godt af.

I år har vi satset på prøverne inden Mesterskabet. Der er dobbelt prøve i Trondheim og i Ringrike så der skal vi starte en hel stribe hunde.

Skimmer og Indy skal naturligvis startes i Eliteklasse. Punktum i åbenklasse og Twitter i begynderklasse. DuDer skal debuterer i Eliteklassen, jeg tror at hun mangler lidt endnu i at være helt klar - men hun har før gjort mig til skamme, så vi får se :-)

Efter disse to prøve weekender rejser vi retur til Danmark og så rejser kun jeg til Mesterskabshelgen i år. Tommy gemmer lidt ferie dage til jagtsæsonen, det er nødvendigt for han bare elsker at gå på jagt og opsamling og flere af disse dage falder på hverdage.

Vi skal også starte lidt på prøver i Danmark. I august skal DuDer på RJK åbenklasse Test og Indy skal på Mocktrail, Twitter skal starte på det danske Unghundemesterskab. I september skal vi starte WT for hold, Tommy, Andreas og Jeg - det glæder jeg mig rigtig meget til. Jeg syntes vi har et super godt hold med nogle dygtige hunde.

Twitter skal på WT i slutningen af September og jeg overvejer om DuDer også skal med den dag, bare for at teste formen i vinderklasse vi får se.

September byder forhåbentlig også på en Åben A til DuDer og Punktum, som begge mangler at tage denne prøve i hus. Det er altid et mål for os at vores avls tæver har en 1.pr. på åben A og det har de haft de sidste mange generationer.

Åben A er for mig den mest jagtrealistiske prøve vi har i DRK og RJK hvor den hedder Markprøve åbenklasse. Begge prøver har et ganske højt niveau og man kommer ikke sovende til en 1.pr./udmærkelse på disse prøver.

Oktober til januar vil gå med A-prøver og opsamlinger. Den bedste tid på året og vi nyder disse dage med gode venner, sjove grin og så er det bare noget helt særligt at få lov at nyde sine hunde i deres helt rette element på jagt. Vi får skønne natur oplevelser, vi ser rigtig mange smukke steder i Danmark og det er virkelig en af de store glæder ved vores hobby.