Top billede

Top billede

lørdag den 29. oktober 2016

Opsamlinger er gode dage...

I torsdags startede sæsonen med opsamlinger for mit vedkommende. Jeg nyder disse dage og glæder mig over at se at de mange timers træning virkelig giver mening. Både Indy og Paddy har været i super fin form på den første opsamling.

Vi startede noget hårdt ud med en ande såt hvor der virkelig kom mange ænder og blev også skudt mange ænder. Jeg fik nogle rigtig fine dirigeringer i en pause i såten og nød at se både Indy og Paddy være super lydige.

De var også begge helt rolige trods den vilde start. Der er totalt ro når de sidder inde ved mig og jeg slapper helt af og følger med i jagten så det er en fantastisk dejlig oplevelse at have de to med.

Indy mangler lidt på eftersøgnings delen, men han er virkelig flittig og det kommer ham tilgode. Paddy har tydeligevis ikke efterapporteret så meget - så han kæmper noget med det - men bliver bedre.

I torsdags sendte jeg Paddy på en sneppe der blev skudt i skoven. Han ledte og ledte og det begyndte at knibe mig at holde ham i området. Så jeg valgte at lade Indy blive siddende og gå op af en skråning og så jeg kom tættere på Paddy.

Mens jeg stod der og guidede Paddy - stod Indy pludselig ved siden af mig med en fugl i munden - hmmm ikke lige hensigten at han skulle forlade sin plads for at hente en fugl uden at være sendt - men ok måske også for stor en mundfuld at efterlade ham.

Paddy fandt stadig ikke sneppen så jeg kaldte ham hjem og sendte Indy, der øjeblikkelig fandt sneppen - hmm lod Paddy bære sneppen ned til skytten hvilket han gjorde fint så måske har han bare ikke været heldig at få fært af den.

Da jeg afleverede sneppen til den dygtige skytte, fortalte skytten ved siden af, at det godt nok var smart at jeg havde ladet den anden hunde sidde, for da han skød den næste fugl, så havde han bare sagt apport til Indy og så havde han hentet fuglen - men han ville godt nok ikke aflevere den til skytten ;.)

Jeg grinede lidt indvendigt og tænkte okay - så var Indy nok ikke helt ulydig, men lod sig blot friste :-) Sjov oplevelse og helt okay :-)

Imorgen skal vi atter afsted og vi glæder os rigtig meget. Både Indy og Paddy har fået lidt "ferskvarer" træning som norske Nina siger. Ferskvarer træning ja det er den træning der altid skal holdes vedlige, der er nemlig udløbsdato på præcis som på frisk mælk :-) det skal være i frisk erindring.

Vi er skarpe og vi glæder os !