Top billede

Top billede

søndag den 22. januar 2017

Dejlige dage ....

I denne weekend har vi haft uddeling af Årspokalen - det er altid en vildt dejlig dag. I år var vi kun markprøve tosser og en enkelt spor tosse, så Tommy havde lavet et rigtig fint træningsoplæg - så vi tilbragte 2 ½ time på marken i det skønneste solskinsvejr.
Hundene var SÅ dygtige og det var førerne også - så det lover godt for den kommende sæson. Jeg var imponeret over specielt unghundene der holdt på så længe.

Tak til jer alle for en skøn dag og for den fine gave :-)

Indy har også haft travlt i denne weekend. Han har parret Midt-Labs Cadillac alias Fie. Det har været den letteste parring jeg nogensinde har oplevet. Fie er en rigtig fin tæve med en spændende stamtavle. Hun er også en rigtig smuk sort tæve, med det skønneste temperament. Jeg glæder mig til at følge de fine hvalpe hos kennel Midt-Lab v/Erling Sørensen.
Hvis du vil følge hvalpene kan du gøre det på http://www.kennelmidt-lab.dk

Weekenden har også budt på træning af vores to skønne unge tæver Punktum og DuDer. Det er virkelig to dejlige tæver som vi nyder at træne. De er super dygtige, virkelig kvikke til at lærer og så er de hurtige og stilfulde i terrænet. Kan man så ønske sig mere :-)

De er begge meldt til Brugsprøve i Marbæk hvor Skimmer og Indy også skal have deres debut i vinderklasse så det bliver en spændende dag :-)

I skrivende stund går vi og venter på at DKK bedømmer billeder af bl.a. Punktum. De 3 tæver fra kuldet blev røntgen fotograferet i fredags og billederne så fine ud så vi håber at DKK også syntes at de er fine. Vi må i alle tilfælde sige at de alle løber vildt omkring på deres smukke sorte stænger, så det kan ikke være meget hvis der skulle være en anmærkning.

I starten af April skal de gule D'er røntgen fotograferes og det bliver lige så spændende - det er den værste eksamen at gå til som opdrætter, så jeg både hade og elsker disse røntgen dage.

I næste weekend holder Potepower mini UWT til fordel for Apporterer for Livet - mod Cancer. Jeg er SÅ glad for at så mange bakker op om dette arrangement og deltager, hjælper og/eller sponserer. Det er så dejligt at vi sammen igen i år kan samle penge ind til kræftens bekæmpelse og sammen gøre en forskel.

I år kommer Trond og Aase helt fra Norge for at hjælpe på UWT'en - det er altså ganske specielt at de rejser så langt, for at bakke op om dette arrangement - af hjertet tak for det.

Ugen efter holder jeg ferie en tiltrængt en af slagsen - glæder mig til afslapning, træning af egne hunde og sofa hygge med Tommy :-)