Top billede

Top billede

onsdag den 6. marts 2019

9. drægtigheds uge .....

Præcis i dag er det 8 uger siden at Punktum blev parret 1. gang.  Det betyder at hun nu går ind i den sidste drægtigheds uge og principielt kan hun føde når som helst.

Jeg er på vej til England for at besøge Crufts udstillingen så jeg håber meget at hun kniber ballerne sammen til jeg er hjemme igen på lørdag.

Det tror jeg på at hun gør for jeg syntes at nummer 2 parring om torsdagen var den bedste parring - så jeg tror at det var DEN hun blev drægtig på, så reelt set kan hun vente med at føde til torsdag i næste uge.

Men spændende bliver det og jeg syntes hun er ved at se pænt drægtig ud - hun har ellers været så stram og fin at jeg tænkte - der er nok kun et par stykker men nu er det hele sunket ned i bughulen og fylder en del.

Hun er glubende sulten og stjæler at alt hun kan få fat i af mad, trods det at hun får to store måltider og lidt løst i løbet af dagen. Så jeg er spændt på hvor mange hvalpe der er, hun er sulten i alle tilfælde.

Hun viser ingen tegn på at hun har tænkt sig at føde forløbigt - men Punktums mor ZigZag har en gang snydt os og født næsten et helt kuld hvalpe selv. Så vi tager ingen chancer :-)

Tommy er hjemme og holder et vågent øje med den sorte dame :-)

Der er gjort klar i bryggerset med fødebassin og tæpper og ja bolden har hun altså selv slæbt til - man skal jo sætte sit personlige præg på sine omgivelser :-)

Hun ligger i bassinet hverdag og hun roder også i tæpperne - så lidt uro er der i kroppen - men det er meget normalt den sidste uge.