Top billede

Top billede

onsdag den 18. november 2015

Paddy har parret Zig Zag !

Zig Zag er parret med Paddy og vi venter hvalpe i uge 53 om alt går vel. Jeg glæder mig så meget til at se dette kuld. Vi har besluttet at beholde en tæve fra kuldet, da det er vores sidste chance for at holde Miko's linie inde i vores tæve linier.

Samtidigt er vi ikke helt sikre på at Tweed er fin på sine ben. Hun halter on/off på det ene forben og det er altid bekymrende i 6 måneders alderen.

Paddy har nu været hos os i snart 2 måneder. Jeg er SÅ taknemlig over at vi fik lov at passe ham for Birgitta. Han er en helt unik hund. Han er nok den sødeste hund jeg nogensinde har mødt og hans temperament er ubeskrivelig fint.

Da han havde været hos os i bare 3 dage, tog jeg ham med i hundesvømmehallen. Jeg har aldrig oplevet at en hund gik ind af døren, lod sig overbruse i bruse kabinen, gik op af rampen kiggede lidt på firkanten med vand i - og så bare sprang i og svømmede. Men det gjorde Paddy. Da han var færdig med at svømme sammen med Indy, startede jeg "hårtørren" som er en stor støvsuger med omvendt effekt den blæser og larmer. Kaldte Paddy hen og blæste ham igennem og han bare stod og blev blæst igennem. Ingen panik over noget som helst.

På tur i lufthavnen gik han ind og ud og på glasdøre, dørrondeller, rulletrapper, rullebånd, ind og ud blandt mange mennesker - rundt langs den udvendige platform med fly der landede og lettede og startede motor, tæt på ham, han var totalt cool.

I hans omgang med andre hunde er han rolig og fattet, han forlader selskabet med det samme hvis nogen knurre eller spiller op, der er intet han hellere vil undgå end konflikter.

Han er virkelig en fin rolle model for labrador. At han så er helt fantastisk at gå på jagt med, og utroligt veltrænet af Birgitta ja det er en ekstra fornøjelse.

Som avls han er han sød og venlig og rolig i sin omgang med tæverne, en sød gentleman der altid giver plads og han spørger pænt om lov. Når han får lov så sidder han der i første forsøg. Jo han er en ganske unik hanhund, så naturligvis må vi holde en hvalp eller to efter ham. Hans stamtavle er super fin til vores tæver og vi elskede hans far Bedgebrook Exalibur, en utrolig fin og pæn hanhund, med et lige så unikt temperament, som Paddy's.

Vi glæder os til mange flere skønne timer med denne skønne hund og glæder os til han skal føres lidt på prøver i foråret. Hvis han holder til at blive trænet og ført på lidt WT og lidt prøver i RJK så tror jeg han bliver klar til A-prøverne i 2016.

Tak sødeste Birgitta for at betro os denne helt unikke dreng!