Top billede

Top billede

lørdag den 30. april 2016

Skøn start på prøve sæsonen !

I dag har vi været på årets første officielle prøve. Det var en fantastisk prøve og både Tommy og jeg var rigtig godt tilfredse med vores hunde - trods det at vi begge måtte indkasserer et 0 på dagens sidste post.

Det er altid ærgerligt at indkasserer et nul. Jeg tror nok at jeg ærgerede mig lidt for jeg syntes Indy havde gjort det rigtig fint i en svær åbenklasse. Rigtig fine opgaver og meget jagt realistiske, men desværre kikser den sidste opgave lidt i flere dele.

Opgaven er en tramp hvor der bliver kastet 2 markeringer, første hund er Indy og han skal hente den først kastede. Det er der som sådan ikke noget svært i for Indy, der er bare den lille detalje at han ikke ser den først kastede men kun den 2. kastede. Så pludselig har jeg en dirigering med distraktion, det blev for svært for den lille gule dreng.

Samtidigt - lod jeg mig distraherer og er nok årsagen til at han ikke markerer den først kastede. Min makker hund startede trampen med line på (når man er nervøs så sker så noget bare). Dommeren opdager det umiddelbart inden opgaven sættes igang og jeg kommer til at kigge til venstre for at se hvad det er som går galt med makker hunden, dumt for Indy følger naturligvis mig og kigger også til venstre hmm øv øv. Note til mig selv, Koncentrere dig om opgaven og ikke makker hunden !

Men for pokker hvor var han sej den lille Indy på alle de øvrige opgaver. Altså slet ikke så sej som Helle og Spica der var helt suveræne i dag - så dejligt at følge dem.
Kent og Seven var også vildt seje, havde super flotte point 20 19 18 18, men måtte desværre indkasserer et nul på post 2.

Vi gjorde det super godt i dag - så pyt - vi kommer igen og giver den gas.

I DCH har Margit og Pondus debuteret i A-klassen og sørme om ikke de vandt klassen. Jeg syntes det er vildt sejt at der nu i to weekender er 3 Brown Hunt'ere der har debuteret i A-klassen og alle 3 har vundet. Det er jeg rigtig stolt af ! Tillykke Margit og Pondus !

Næste prøve er sidste weekend i maj - så nu skal der trænes videre og justeres lidt små ting :-)