Top billede

Top billede

tirsdag den 14. juni 2016

Fantastiske fine resultater ....

Så er det vidst tid til lidt opdateringer.

Pasta er kommet hjem i en urne og står på min reol. Jeg kan på en måde ikke helt grave hende ned endnu, er pludselig i tvivl om hun skal graves ned. Men dejligt at hun er hjemme eller en slags hjemme :-) Hun er meget savnet ...

Der er på flere måder kommet rigtig mange fine resultater til huse. Nogle af de resultater der er kommet ind er røntgen resultater. Vi lavede 20 hvalpe sidste sommer og største delen af dem er blevet røntgen fotograferet her i Maj. Der mangler Nikolajs Ringo og de to i Norge og Sverige fra Ketchup/Navy kuldet og så mangler Kenneths Cato, fra ZigZag/Poacher kuldet.

Det forløbige resultat ser således ud:

Cali A/0, Citrus A/0, Cougar A/0, Cimba A/0, Cæsar C/0, Carla A/0, Chinook A-0, Cenzo A/1, der ud over er Cargo opereret på en albue og derfor ikke HD fotograferet - men han er registreret i DKK med sin dårlige albue.  Det er første gang Zig Zag har lavet et kuld med 3 anmærkninger.

Tony A/0, Turner A/0, Tweed A/2

Royal A/0, Runner A/0, Remix A/0, Rufus A/0,

Men ud af 16 hunde er der 14 x A, 1 x C, 13 x 0 og 3 x ikke nul på albue. Det er statistisk godt - selvom jeg kunne ønske mig A/0 på alle :-) så ved jeg også at det ikke er realistisk desværre.

Heldigvis går hundene på deres ben og ikke på deres røntgen billeder og bortset fra Cargo er der ingen af de øvrige hunde der halter eller ved at de har en anmærkning, det er værd at glæde sig over.

Rigtig mange Brown Hunt'ere har været afsted på prøver i foråret og klaret sig super flot. Vi er rigtig stolte af at så mange af vores hvalpekøbere er så myre flittige.

I weekenden var Tommy og jeg også på prøve med en stor flok af helt nye hvalpekøbere hvor af flere var afsted for første gang. Det var en svær prøve i Fjellerup, der var mange opgaver som flere af hundene bøvlede med. Alligevel bestod alle Brown Hunt'erne i de klasser de blev startet i og i begynderklassen vandt Nana og Turbo (jeg fristes til at skrive IGEN !!) og kurt og Focus blev nr. 2. I åbenklasse vandt Kent og Seven, det var vildt sejt for det var som sagt en svær prøve - Tommy og Skimmer bestod åbenklassen.
I vinderklassen var der 17 hunde til start og kun 8 hunde gennemførte og mine to banditter var de 2 af dem - dog uden placering men det var dæleme ikke en let prøve så jeg var skisme stolt.
Traditionen tro kørte vi til Vaffelhuset og spiste kæmpe is som afslutning.