Top billede

Top billede

søndag den 26. juni 2016

Endnu et godt træningsseminar.

I dag har jeg været kursist på et rigtig godt træningsseminar afholdt af region Østjylland. Rammerne var sat på naturskolen på Fussingø - et skønt sted med en pragtfuld natur.

Instruktøren på dette kursus var Kerstin Andersson kennel Ringlets fra Sverige. Kerstin har præsteret at lave ikke mindre end 5 jagtchampions og det er en utrolig flot præstation i sig selv - men hvis nu jeg siger at det er Curly coatet retrievere så vokser respekten helt enkelt til nogen ganske stort.

Kerstin var en virkelig dygtig formidler, hun var dygtig til at sætte tankerne igang hos os hundefører og arbejdede med både vores og hundenes mentale tilstand i forhold til en opgave. Vi fik en hel del at tænke over og jeg syntes at Kerstin var ganske troværdig i alt hvad hun arbejdede med.

En dygtig instruktør, som dagen igennem lavede mange fine opgaver til hundene og som var klar i sine informationer og fik os til at blive tydeligere for vores hunde.

Tak til region østjylland for et rigtig godt arrangement. Jeg håber at det bliver gentaget næste år - gerne med samme instruktør så vi kan få endnu mere bygget på.

Tænk hvis alle regionerne lavede sådanne fine arrangementer for medlemmerne hvert år, det ville være så fantastisk dejligt.

Jeg syntes det er så givende at mødes med andre - få rystet sin grund opfattelse lidt, blive sparket lidt på alt det som vi godt ved men som vi ind imellem slagger lidt på, få nye detaljer at polerer på og ikke mindst få udvekslet gode og givende samtaler hundeførerne imellem.

Tak for en fin dag til alle der deltog.