Top billede

Top billede

tirsdag den 27. september 2016

Det er med stolthed at jeg opdrætter....

I denne tid har jeg rigtig mange henvendelser på mine hvalpe. Det er på sin vis dejligt, men ind imellem er det også svært. Dette kuld som er Indy's første kuld har jeg naturligt nok lidt ambitioner på vegne af.

Så jeg har måtte skuffe mange som ikke helt forstår at de ikke har kunnet købe hvalp, fordi jeg kun vil sælge til schweiss eller markprøve folket.

Andre har hen over weekenden forventet at jeg straks har ringet retur - når de har henvendt sig og er blevet meget fornærmet når dette ikke sker. Jeg har altså også et liv - så  når jeg får en henvendelse så smider jeg ikke alt jeg har i hænderne og ringer. Jeg gør det når jeg rent faktisk har tid til at tage snakken.

Hvis du finder kuldet interessant så kontakt mig - jeg skal nok vende tilbage men ikke nødvendigvis samme dag.

Weekenden har været travl. Fredag havde jeg besøg af Marlene og BH Saga til træning og hygge inden vi lørdag tog til prøve i Hønning plantage. Det var en rigtig svær prøve. Indy gjorde et rigtig fint arbejde - vi kæmpede som alle andre med en meget svær dirigering på vand, som lykkedes men jeg kunne have ønsket at det så bedre ud.

Resten af prøven satte han ikke en pote forkert så vi fik en velfortjent 1.pr. og jeg glædede mig over at dommeren så alt det positive hos min hund og jeg fik så flot en kritik. Det var en god dag.

I de seneste uger har Brown Hunt'erne virkelig ført sig frem.

Jeg er super stolt af dygtige Nina Vik i Norge der har ført BH Kanutten til 1.pr. og bedste hund i Eliteklassen 2 dage i streg i weekenden den 17. og 18. september. Det er en virkelig flot præstation. Nu mangler Nina og Capri som kanutten kaldes, en 1.pr. mere i Eliteklassen, samt en 1.pr. på en varmt vildts prøve for at opnå det Norske Jagt Championat. Det vil glæde mig rigtig meget hvis Nina tager den første NJCH titel hjem til Kennel Brown Hunt.

Ind imellem er man heldig som opdrætter. Nina købte oprindeligt Capri til Vildtspor og Capri er også NOVCH'er (Norsk Vildtspor Champion) men imellem tiden blev Nina smittet af Bacillen markprøve træning. Herligt !

I denne weekend har Michael og Mette deltaget på region Nordsjællands Dual weekend og igen har BH Panik alias Trille gjort utrolig flot figur.

Lørdag blev Trille placeret som BIM på skuet og søndag vandt hun veteran klassen på markprøven og blev dermed Dual Vinder i region Nordsjælland. Det var super sejt af fine Trille som er blevet 8 år i juli i år.  Kæmpe tillykke til Mette og Michael der kan være stolte over de flotte resultater de opnår med Trille. Det er flot trænet og ført.