Top billede

Top billede

torsdag den 8. september 2016

Skønt sommer vejr og hårdt arbejde...

Vi knokler i dette skønne vejr. Jeg rydder op i skabe og skuffer og sortere og fylder bil til lossepladsen.

Når Tommy kommer hjem fra job så fælder vi træer og det er ved gud hårdt arbejde. Stakkels Tommy tager det største slæb, men dejligt at John altid hjælper og Bob er også klar hvis det kniber. Vi skal have gravet søer i uge 38, så der skal vi være færdige, så vi klør på.

Det giver temmelig meget brænde men mon ikke vi får det brugt i løbet af vinterne i Slyngelstuen :-)

Vi er også ved at gøre klar til at få mere lys op så vi får mere plads at træne på i løbet af vinteren. Det er skønt med lys på, for det giver mulighed for at træne en masse lydighed, grund dirigering, spring og nærsøg.

I dag har Indy dame besøg fra Sverige, det bliver spændende at følge hans hvalpe.

Jeg har hele tiden syntes at jeg havde en ret unik hund i Indy, han er alt hvad jeg kunne ønske mig og jeg syntes at han ligner sin mor rigtig meget.
Efter at jeg har set hans fantastiske far og 4 brødre og en søster er jeg slet ikke itvivl. Det kuld er helt særligt. De er sunde, de er pæne, de har bund solide temperamenter, de  er hårdt gående i alt terræn og så er de skønne at arbejde med.

Så jeg glæder mig til at følge hans afkom over de næste par år. I næste uge fødes hans første kuld hvalpe efter vores egen Ketchup og det glæder jeg mig helt vildt til det kuld.

Ketchup er den mest alsidige hund jeg nogensinde har haft og hun er hurtig og hårdt gående i alle terræntyper. Hun er en eminent vildt finder og hun har været ekstremt let at træne. Hun var kun lige to år da hun tog sin 1.pr. på åben A. Hun er en kanon god avls tæve, parres og føder selvstændigt og passer sine hvalpe til UG.

Og så er det jo ikke så tosset at have en nyslået Norsk Unghundemester på sit avls CV også, jo denne kombination bliver helt unik.