Top billede

Top billede

torsdag den 27. december 2018

Punktum er endelig gået i løbetid....


Punktum er endelig gået i løbetid. Hun skulle have løbet i starten af oktober men først her i slutningen af december har det behaget damen at løbe. Det har jeg ikke prøvet før at vores tæver pludselig har gået så lang tid siden sidste løb, de plejer at være ret stabile.

Flere vil nok tænke aaahhh betyder det nu så meget.... Ja det gør det! Ikke for planlægning af hvalpene - men jeg har f.eks. undladt at melde hende på prøver i september fordi jeg tænkte at hun kunne risikerer at løbe før tid. Jeg har undladt at træne med hende for at give hende ro til at løbe. Så jeg må indrømme at jeg ærgere mig lidt over at jeg ikke kørte på og fik hende startet i åbenklasse i efteråret.

Nå men det må vi klare på sensommeren i år, for nu er det tid til hvalpe og jeg glæder mig SÅ meget til dette kuld.

For år tilbage havde jeg en tæve der hed Brown Hunt's Pasta. Hun var en helt speciel tæve og jeg var utrolig glad for hende. Hun var efter en rigtig fin hanhund der hed Foxon Joodii opdrættet af Heidi Andreasen - som lavede ganske få kuld labrador, men virkelig fine hunde.

Michnos Friend Chandler Bing som Zacho hedder på sin stamtavle er også efter Foxon Joodii og dermed halvbror til Pasta. Jeg syntes at han ligner sin far rigtig meget, så jeg er så spændt på at se hvalpene i fra dette kuld.

Jeg forventer parring i perioden 7. til 10. januar og så kommer der hvalpe i uge 10/11-2019, der er salgsklar i uge 18/19-2019.

Så nu kan I begynde at planlægge, jer der tålmodigt venter på en hvalp efter Punktum :-)