Top billede

Top billede

onsdag den 21. december 2016

Nu er det atter jul igen det la'r sig ikke skjule....

Og vi er vældig med på den vi snakker kun om jule..
Om julesne og julegran og julelys og kager
Om jule fest og juleknas og julestads vi laver
Ja hvor man end sig vender hen, så er det jul og jul igen, og jul og jul og jul og jul og jul igen :-)

En skøn sang fra min barndoms skole tid...

Jeg er ved at være ovenpå igen efter en gedign forkølelse og syntes også jeg er nogenlunde klar til julen. I år skal vi fejre jul hjemme og have familien på besøg, samt Rita's udvekslings student Sintaute fra Ukraine. Det bliver en dejlig aften er jeg sikker på.

Paddy får en finsk tæve til parring i juledagene, så vi har også lidt finske retriever folk boende. Man må sige at hundefolk er dedikeret, når de rejser fra Finland til Danmark midt i højtiden, for at få parret hund. Det er vidst kun hundefolk, der er så tossede :-)

Den 27. december skal hundetræningstøserne og jeg holde juletræning og julefrokost sammen - det glæder jeg mig helt vildt til. Vi skal træne hunde, spise dejlig mad, spille pakke spil og grine og drikke long drinks :-) Det bliver SÅ skønt !

Tommy er glad for at han er på jagt den dag  ha ha ! Men det er vidst mest fordi han er bange for at skulle være kasteslave og kok :-)

I dag fylder Navy 5 år - det er utroligt som tiden flyver. Navy er virkelig blevet Tommy's fantastiske jagthund. Han er bundsolid og en jagtmaskine ud over det sædvanlige. Han bliver misbrugt på alle jagter og han mestre at drive den ene dag sammen med Topper og være i ro dagen efter på en gods apportering. I skrivende stund har jeg lige fået besked fra Linn i Norge at også hendes tæve Rutta er A/0 på røntgen, hvilket betyder at hele kuldet efter Navy og Ketchup er A/0. Navy har endnu ikke lavet en dårlig hofte eller albue, hvilket må siges at være ret sejt, da han er kombineret med forskellige tæver.

Vi er selv utrolig glade for R-kuldet, så en mulig gentagelse at denne kombination er ikke helt fjern.

Ketchup er gået i løbetid - hvilket passer rigtig fint her slut i december. Hun nåede at være med på en del jagter og kan nu bruge 3 uger på at passe sin løbetid inden hun går i skarp træning mod forårets prøver. Det er ikke hvert år at jeg har 3 hunde, der skal startes i vinderklassen - men sådan ser det ud i det kommende år, spændende.

Jeg kan godt mærke at 4 hunde i træning er mit absolutte max. Det kræver utrolig lang tid at træne hundene. Jeg er ofte alene i dagtimerne, så jeg træner rigtig meget selv, men jeg ser at det ikke er helt tosset det jer får lavet, men jeg savner trykket fra andre hunde.

Men vi har alle den hund vi fortjener - og jeg er egentligt godt tilfreds :-)