Top billede

Top billede

torsdag den 1. december 2016

Slyngeljagt :-)


Idag har vi været på slyngeljagt og da jeg ikke skyder førte jeg istedet hund. Det var rigtig hyggeligt. De fleste af skytterne var drivere (spaniel folk) og apportører og der var mange der selv havde hund med. Så vi hentede 7 fugle i løbet af dagen. Det var ikke mange vil nogle mene, men for mig var de 3 af fuglene virkelig gode apporteringer, så det var en rigtig perfekt træningsdag.

Paddy er meldt på A-prøve, så det var ham der fik de 3 gode fugle og resten af tiden sad han bare stille og betragtede. Ketchup fik lov at hente de resterende 4 fugle som der var knap så meget kød på.


Paddy er virkelig ved at være skarp. Det har ikke været let at overtage en hund fra en anden. Birgitta har gjort et kæmpe arbejde med træningen af Paddy, men da jeg overtog ham havde han ligget stille i næsten et år og han var stadig skidt på sin ryg.

Jeg har nu haft Paddy i et år og det første halve år gik med at finde den rigtige behandling til ham og det seneste halve år har så gået med at træne ham op igen. Konditions træne ham og ikke mindst lærer ham at kende og blive dus med hinanden på signaler specielt på dirigering. Hans markerings evne var helt til rotterne da vi startede træningen men i dag viste han at han er totalt på toppen.

Han går fine linier i terrænet uden at kompensere for terrænet som da han havde ondt i ryggen. Det er rigtig dejligt at opleve hvor glad og fin han er blevet.

Den 12. december skal vi starte på vores første vinder A sammen og det glæder jeg mig til. Paddy er altid en fornøjelse at følges med og han er en utrolig sød hund. Paddy's temperament er et forbillede for racen. Han er bund solid i alle sammenhæng og venlig overfor alle. Det temperament er værd at bevarer, så jeg glæder mig over vores to skønne tæver Punktum og DuDer der dagligt giver os gode grin og viser at Paddy ligger lige under den tykke pels på dem begge to :-)

Nå det blev meget snak om Paddy og det skulle egentlig handle om en dejlig dag på slyngeljagt med skønne venner. Vi havde en skøn dag, fik mange gode grin og dejlig mad. Tak til jer alle vi hyggede os meget.

Jeg skal lige huske at fortælle at Tommy og Navy var super seje. Tommy skød 8 fugle i 11 skud - det er dæledytme sejt. Han skød blandt andet den ene af de 3 virkelig gode fugle Paddy apporterede i dag :-) Dejligt med sådan en skøn mand.

Det er værd at bemærke at vi dagen igennem havde ufattelig få anskydninger. Det kan man have mange teorier om - men min teori er at hundefolk har meget stor respekt for vildtet og lader nok hellere en fugl gå forbi end risikerer at anskyde. Det var flot skydning dagen igennem.