Top billede

Top billede

onsdag den 15. marts 2017

At rejse er at Leve :-)

I år har skal vi lidt på tur. Egentlig ikke mere end vi plejer, men alligevel skal vi lidt omkring, det glæder jeg mig helt vildt til.

Jeg har ønsket at komme med til Sjøøn i Sverige flere gange. Der er efterhånden flere danskere der har tradition for at tage til Sjøøn og jeg har hørt så meget godt om disse træningsferie dage som Annika Christiansen har startet for efterhånden nogen år siden.

Da Suzanne og Anne-Grete så spurgte om ikke jeg ville med i år så tænkte jeg JO, nu skal det være. Så i Juni, går turen til Sjøøn, til 4 dage med træning og afslapning og det glæder jeg mig RIGTIG meget til. Jeg skal have alle de gule med - så jeg kan få trænet en masse hund. Tænk at få 4 dage i skønne Sverige, med hundene, dejlig mad og fantastisk terræn, det er da lykken !

I år træner jeg myre flittigt med Retrievermesterskabet som mål. Jeg glæder mig til at starte Indy, som jeg syntes rykker sig helt enormt på træningen dette forår. Der er altid noget at polerer på, noget at vedligeholde men det er hundetræning når det er bedst.

Vi er tilmeldt en del prøver i denne sæson både i RJK og i DRK, så jeg håber at den megen træning bærer frugt, i løbet af sæsonen.

De to unge tæver skal naturligvis startes på Unghundemesterskabet, om det bliver i RJK eller i DRK er vi lidt i tvivl om, men jeg tror at vi i år vælger at prøve UHM i RJK, mest for forandringens skyld :-) De skal naturligvis begge med til Norge på Mesterskabshelgen i starten af September og der skal de starte på det norske Unghundemesterskab.

Indy og Skimmer skal også startes på det Norskemesterskab, så det bliver en spændende weekend.

Vi er lige hjemme en lille uges tid inden vi så rejser til England på sommerferie. Endnu en skøn tur til England er på tegnebrættet og vi glæder os rigtig meget til et gensyn med Philippa, det vildt fantastiske terræn og ikke mindst masser af hundetræning. Vi ved at Philippa er i fuld gang med at bane vej for os, så vi kan komme på træning på levende fugle, det ville være fedt hvis det var muligt.

Men et gensyn med The Moor er virkelig et MUST og et besøg hos kennel Smithsteads Polly og George er også et stort ønske - så vi håber at vi når det hele samt lidt afslapning ind imellem.

Det bliver en skøn sommer - det kan jeg bare mærke og det er så dejligt at have noget at se frem mod :-)