Top billede

Top billede

torsdag den 30. marts 2017

U-Turn

Jeg har siden 1. januar fastet 2 dage om ugen, dog nogle uger uden faste grundet diverse arrangementer, hvor det ganske enkelt er mislykkedes for mig. Jeg har tabt 6 kg og det er bedre end et rap af en kæp, men jeg vil rigtig gerne tabe flere.

Inspireret af min fantastiske veninde Marlene Birkebæk der siden 1. november har tabt 15 kg mindst, så tog jeg idag en beslutning. Jeg må igang med at løbetræne. Jeg har løbet eller forsøgt at løbetræne mange gange - men aldrig lykkedes, fordi jeg fik alt for ondt i ben og ryg.

Men idag investerede jeg i et par løbesko, et par grimme Asics men vidunderlige at have på. Jeg fik installeret Endomondo på min telefon og så gik turen i skoven. Naturligvis havde jeg iført mig et par stramme spændstige FT labradors til at holde mig med selskab og måske få selskabet til at se bare en anelse smarte ud :-) Jeg kan efterfølgende berette at de kedede sig bravt.

Det gjorde jeg ikke. Jeg blev gas blå i hovedet når jeg løb, men kunne præcis holde til at udfører det program, som den søde pige stemme på Endomondo styrede med blid røst. Jeg sendte også en tanke til Lars Svendsen som ofte har sagt til mig at alle kan lærer at løbe, hvis man starter langsomt. Nu forstår jeg pludselig hvad Lars har ment med det.

Jeg følte mig totalt godt tilpas da programmet var færdig. Faktisk følte jeg at jeg sagtens kunne have fortsat - MEN det er lige der, det helt sikkert er gået galt for mig tidligere. Endomondo sørger for at starte mig langsomt op, så jeg ikke får skader og gradvist øge... Jeg tror sgu på det :-)

At jeg har løbet for første gang i dag er nok også en sandhed med modifikationer, for jeg har gået og løbet i intervaller - men det fungerede perfekt.

Jeg tror tilgengæld også at jeg må skifte mellem hundene for Indy og DuDer var ikke imponeret over mig i dag - de syntes jeg var monster langsom ... :-(

Imorgen skal jeg ud og gå - mine ben skal nemlig vende sig til at arbejde hmm det er ikke nok at gå 15000 skridt om dagen - jeg skal også gå sammen med Endomondo - min nye ven :-)

Tak Birkebæk for inspiration og vejledning :-)