Top billede

Top billede

mandag den 6. marts 2017

Lysere dag og dejlige timer...

Vi går endelig mod lysere tider og snart er det sommer tid 😎 kan man ønske sig mere 😊

Brown Hunt'erne har startet sæsonen rigtig flot og opnået fine resultater allerede. Det er en helt særlig fornøjelse at følge sine hvalpekøbere og se dem lykkes - det glæder jeg mig rigtig meget over.

Flere af hvalpene fra 2015 skal i år igang i åbenklasse. Det er altid svært at gå fra begkl. til åbenkl. for nu er det ikke kun hundens talent der bedømmes det er også førerens handling af hunden og samarbejdet mellem de to. Der er flere sværerer øvelser i åbenklassen, hvor dobbelt markering, makker søg og dirigering er øvelser der ikke ses i begynderklassen. Nu skal føreren til at tænke, vurderer terræn, fornemme hundens stærke og svage sider og kunne arbejde med det. Det bliver en spændende sæson, at følge de nye hundefører og håbe at de kommer godt i vej og ikke føler evt. dårlige prøve resultater som nederlag - men som udfordring til videre træning.

Vi får trænet rigtig meget hund i denne tid og må også sige at vi har mange hunde, så der er mange at træne 😃 Mandage er afsat til træningsaftaler med gode hundevenner, så denne dag har jeg ikke undervisning.

De to unge piger Punktum og DuDer er virkelig godt i gang med træningen og de er super dygtige. De arbejder med stor iver og masser af energi i alle opgave typer. Det gør en glad i låget at træne med sådanne skønne hunde. Begge er døtre af Paddy og præcis lige så hårdt gående som Paddy, men også kloge og samarbejdsvillige.
Det var sjovt at få DVD'en af David & Stefanie Latham og kunne kigge på vores unge hunde og se at bagud var vi ikke lige p.t. - men justeringer skal der laves og det var god inspiration.

Indy og Skimmer er også ved at være rigtig dygtige. De blev begge startet i vinderklassen på C-prøven i Marbæk og viste at de næsten er der. Vi træner myrer flittigt med de to også. Ketchup og Navy er så småt igang efter en lang jagtsæson. Det er altid lettere at tage en ældre hund og træne den iform igen - end de unge som hele tiden skal lære nyt og styrkes i det de allerede har lært.

Navy og Ketchup har en hvis rutine og skal trænes i detaljerne. Det bliver spændende at fører de to på prøver i 2017.

Jeg glæder mig også meget til at fører DuDer - hun er en meget spændende tæve. Hun har virkelig meget fra sin dejlige mor og det har gjort at hun for mig har været let at arbejde med for hun er en kopi af Ketchup. Men hun har også noget af Paddy's vildskab og hun er sød som få, venlig mod alle, så også der ligner hun sine forældre. Jeg elsker hende højt :-)

Ellers har vi en del rejse planer. Jeg skal et smut til Sjøøn, som jeg har ønsket i nogle år efterhånden. Jeg glæder mig til 4 dejlige dage i juni, med hundetræning og afslapning og fedt terræn. Det bliver rigtig dejligt at komme afsted, med hele den gule bande :-)

Vi skal også til Norge på Mesterskabshelgen og så skal vi naturligvis til England igen. England bliver svær at undvære - det er bare helt specielt. Utroligt lækkert terræn, søde mennesker og ekstremt dygtige mennesker, hundetræning hver dag og dejlige ture i den lækre natur. Ååååhhh hvor jeg glæder mig igen igen :-)

Ellers tager den ene dag den anden - det er SÅ mærkeligt ikke at skulle have hvalpe i år - men jeg glæder mig over drengenes skønne hvalpe, som kommer til hverden i løbet af de næste 3 måneder.

I den kommende weekend får Paddy en fin tæve til parring fra Tyskland, det glæder vi os meget til. Det er en erfaren opdrætter der ejer denne tæve, så det bliver gode stunder med hundesnak og parringer, livet er godt 😍