Top billede

Top billede

onsdag den 6. december 2017

1. døgn er gået fint :-)

Et par nye poter og en tørret navle streng.
Så er første døgn ved at være godt gået, for de fleste af hvalpene, resten mangler et par timer endnu inden de er præcis et døgn gamle :-)  De tager på og er vokset synligt siden i går, jeg tror at hun har fløde i den såkaldte mælkebar.

De spiser og sover og tumler lidt rundt. Der er ro i kassen og jeg høre dem faktisk kun hvis Ketchup rejser sig og forlader bassinet. Så brokker de sig lige lidt til de har fundet sammen i en klump, så er det helt rolige igen. De er alle stærke og faste i kroppen. Så jeg syntes at det ser rigtig lovende ud.

For de af jer der interesserer jer for dette så ser data på kuldet således ud fra fødslen:

Kl. 13.10 gul tæve, mærket med lilla farve - vægt 410 gram
Kl. 14.20 gul tæve, mærket med orange farve - vægt 460 gram
Kl. 14.50 Sort han, mærket med lime grøn farve - vægt 400 gram
Kl. 15.50 gul tæve, mærket med rød farve -  vægt 510 gram
Kl. 17.50 sort tæve, mærket med gul farve - vægt 480 gram
Kl. 20.30 gul han, mærket med blå farve - vægt 510 gram
Kl. 22.15 sort han, mærket med sort farve :-) - vægt 500 gram

Store flotte hvalpe og en meget fin fødsel. Jeg var lige ved at tvivle lidt på Ketchup inden den gule han hvalp blev født, for jeg syntes ikke hendes veer var så kraftige - så jeg nåede at ringe til verdens bedste dyrlæge Dorte (Vrønding Dyreklinik), som straks sagde at jeg bare skulle komme, hvis jeg var itvivl - jeg begyndte at pakke til en køretur, startede bilen for at varme den op. Varmede vand dunk i micro ovenen så hvalpene kunne ligge varmt i en kurv. Da jeg var ved at være klar til at køre - fik Ketchup presse veer og fødte en gul dreng :-)

Ja ja så kan man lærer det - pauser er jo helt normale i en fødsel, men Ketchup er altid frygtelig flegmatisk meget modsat mig ha ha !

Jeg er ved at gøre billeder klar til et galleri som I kan følge på facebook siden, det er lettere for mig at loadede dem op der, end på min hjemmeside. ja det facebook altså :-)

Sidste mand er ankommet :-)