Top billede

Top billede

søndag den 3. december 2017

Årspokalen og den søde men lange vente tid :-)


Nøj hvor jeg syntes at Ketchup hun tester mig. Hun er fuldstændig rolig, spiser sin mad, går med på tur og lader fuldstændig som om at ALT er som det skal være ... og det er det nok også :-) Men i dag er dag 62 fra første parring og jeg må indrømme at jeg var sikker på at hun ville føde i weekenden - fordi hun alle de øvrige gange har født før tid, på dag 59 eller 60.

Denne gang går hun tiden ud siger hun - der er ikke noget der tyder på, at hun føder inden for det næste døgn, men når det så er sagt, så ved jeg også at det kan skifte i løbet af få timer. Dog må jeg sige at der ikke er det store fald i temperatur. Hun ligger ret stabilt mellem 37.6 og 37.9 - så jeg syntes, at der skal ske lidt der, for at det virker realistisk at hun går i fødsel.

Imorgen skal Indy og jeg forhåbentligt, på vinder A. Jeg har lavet en meget fin aftale med Ruth Simonsen, som står første reserve på denne prøve. Ove Simonsen, Ruths mand, skal deltage på denne prøve, så Ruth køre med ned til prøven uanset om jeg melder afbud eller ikke. På denne måde kan jeg tage stilling i sidste øjeblik og samtidig fastholde min plads på prøven. Tusinde tak Ruth Simonsen og Tusinde tak til prøveleder Keld Jørgensen for at du vil accepterer denne aftale og sørger for at Ruth får en apportør plads hvis hun ikke får en plads på prøven. Det er godt nok flot at have så skønne hundefolk omkring en der vil vise dette hensyn. Af hjertet tak.

Når bæstet Ketchup nu vil holde på de små poppelopper så længe - ja så må hun faktisk gerne holde på dem indtil tirsdag - for nu vil jeg gerne på prøve med Indy og helst uden at være urolig for at hun føder i mellem tiden :-)

I morges var hun ikke SÅ frisk til at gå til sin mad. Hun gik et par gange rundt om maden inden hun besluttede sig for at spise. Men sådan kan hun godt have det, i flere dage op til fødslen, så heller ikke det tager jeg som noget egentligt tegn.

Nu krydser jeg fingre for at hun slapper af indtil tirsdag :-)

Til gengæld kan jeg berette at Karl Venborg Lauritsen og Brown Hunt's Dukan har været på Juleudstilling i Næstved i dag. De fik Very Good, som jo er rigtig flot for jagtmodellen af en labrador - så det var super skønt. Dukan er søn af Ketchup og Paddy, han er registreret Schweisshund, men Karl er en af de få registerhundeførere der også fører sine hunde på prøverne. Dukan er blevet Svensk Vildtspor Champion og jeg er sikker på at Karl har en plan om det Norske Vildtspor Championat også for ellers ville han ikke sigte efter udstillingerne :-)

Karls eneste kommentar til dagens resultat var "Jeg vil hellere gå 5 stk 1000m spor end det her cirkus"  he he - jeg fnisede henrykt :-) Godt gået Karl og Kæmpe tillykke. Ingen tvivl om at Karl også bliver vinder af Kennel Brown Hunt's Årspokal 2017.

De fører stort med næsten 200 point til nærmeste konkurrent - jo jo - når de gør noget så gør de det grundigt :-)