Top billede

Top billede

lørdag den 2. december 2017

Dag 61. fra første parring


Vi venter og venter. Det er sjovt med sådan en drægtighed. Der er perioder der er svære og langsommelige at vente på. Den første tid indtil man ved om tæven er drægtig, den kan være dræbene langsommelig, specielt hvis man har været helt i Østrig og parre hund.

Den næste periode der er frygtelig langsommelig er dagene op til en fødsel. Det tager SÅ lang tid. Jeg overvåger tæven, jeg sover med det ene øje åbent for at kunne høre hende, hvis hun skal ud og tisse, jeg tager temperaturen og tænker yes den er dalene, for blot at konstaterer at den er steget igen næste gang. Jeg vurdere om hun spiser sin mad hurtigt eller langsomt. Jeg føler om der er mælk lagt ned. Jeg skriver hver en lille detalje ned. 

FOR JEG ELSKER AT NØRDE MED FØDSLER, som med alt andet hunderi :-)

Denne gang har jeg en teori om at Ketchup er parret lidt for tidligt. I starten var jeg faktisk itvivl om hun overhovedet var drægtig. Scaningen viste at det var hun, men vi så faktisk kun 2 hvalpe på scanningen. Jeg ved at scanning er usikker så jeg tænkte at der sikkert var 4. Hun voksede støt og roligt men ikke så jeg syntes hun var meget stor.

Først da hun var 6 uger drægtig syntes jeg at hun begyndte at ligne noget. De seneste 2 uger er hun så vokset helt vildt. Så nu tror jeg på at hun føder et pænt stort kuld hvalpe. Sjovt som selv en gammel rotte som jeg kan bringes itvivl.

Håber hun føder snart - men jeg tror ikke rigtig på at det bliver i weekenden. Hun er alt for rolig til at det kan blive snart.