Top billede

Top billede

mandag den 4. december 2017

Dag 63. fra første parring

Så er det blevet mandag den 4. december og klokken er 22.46 
Ketchup har ikke spist aftensmad, hun har været ude og grave ved 16 tiden i eftermiddags og puster også lidt nu. Hun opholder sig for det meste i baggangen hvor bassinet og hendes hundepude er, så der er ingen tvivl om, at hun nu er begyndt sin opblokning, omend det er i det små.

Jeg har gjort klar til en nat i baggangen med Ketchup. Jeg forventer først at hvalpene kommer i løbet af dagen imorgen, men jeg ved at hun skal ud mange gange for at besørge og gøre sig klar til fødslen - så nu starter et døgn hvor jeg agerer tjener og Ketchup bestemmer ALT :-)

Jeg glæder mig - det bliver helt sikkert endnu en helt fantastisk oplevelse, som jeg vil nyde hvert minut af.

Jeg plejer at sige at tæver altid løber og føder når det er mindst belejligt, men jeg må sige at Ketchup har afpasset sig efter mig i dag.

Jeg ville så frygtelig gerne på prøve med Indy og det kom jeg.
Vi havde en kanon prøve dag - på en rigtig god prøve på dejlige Ørumgård. Vi blev eyewiped på en svær fugl i et meget svært terræn. Men vi havde en kanon god dag og jeg nød alle 7 fugle vi hentede denne dag. Indy var helt rolig ved min side, han var lydig og han søgte kanon, så vi kommer igen.

Ketchup var helt rolig i morges. Hendes temperatur dykkede til 36,99 kl. 7.30. Så jeg vidste at der var ved at ske noget. Hun spiste ikke sin morgenmad med det samme, men i løbet af formiddagen. Tommy kiggede til hende kl. 12 og luftede hende og hun var stadig helt rolig.

Da jeg kom hjem kl. 16.00 gik vi en god tur og på vejen hjem fandt hun et sted blandt Tommy's tomme paller - hvor hun lige skulle grave lidt. Men det var den første gang jeg så hende foretage sig noget, som indikerede fødsel i nær fremtid.

Hun har også været helt rolig her til aften - men spiste ikke aftensmad og gik for sig selv ud i baggangen og lå der. Nu tager vi hul på natten og jeg tænker at vi skal sove nogle timer inden det går løs. Jeg opdaterer igen i morgen tidlig :-)