Top billede

Top billede

tirsdag den 20. februar 2018

Klikker træning af T-kuldet.

I går startede hvalpe træningen for T-kuldet. 5 ud af 7 hvalpe var mødt frem og vi havde en vældig hyggelig aften.

Helle Voigt er hyret ind til at undervise hvalpene, fordi jeg selv går på holdet med Twitter og derfor vil have ro og overskud til at arbejde med hende og ikke skulle koncentrerer mig om at undervise også.

Det var virkelig en fin aften. Helle er SÅ dygtig og arbejder med hundeførerens timing og er super dygtig til at forklarer de enkelte trin. Vi trænede balje øvelsen igår en super øvelse til at starte på med nye hundefører der ikke har så meget erfaring i at klikker træne.
Der var meget hurtigt fremskridt og næsten alle hvalpene var oppe og stå på baljen inden vi var færdige. Det var SÅ flot.

Alle hundeførerne havde super god timing, trods det at det for Karen, Camilla og Thomas er deres første klikker trænings lektion. Dejligt at se den ildhu og entusiasme de alle lagde for dagen, det varmer en opdrætters hjerte 💓

Thomas og Texas var et helt vidunderligt par at se på. Det er så tydeligt at Texas bare knus elsker Thomas, for han har slet ikke øje for andet end Thomas. To gange gik han ind i baljen fordi han slet ikke ser hvad der er mellem ham og Thomas - det er SÅ sødt.

Thomas havde kanon fin timing og Texas stod hurtigt op på baljen, så jeg tror at Thomas blev overrasket over at det gik så let :-)

Camilla og Tulip var første hvalp på gulvet og det er altid virkelig svært at være den første der skal starte - men ikke for Camilla, hun er en sej pige der bare nyder at træne hund og kan grine af sig selv og os andre og HUSK Camilla man må ikke pege samtidigt med at man GRINER :-)

Tulip var også super kvik og fandt hurtigt rytmen. Hvalpene virker så hurtige i hovedet så det er dejligt at se at det for det meste er os andre der halter bagefter ti hi !

Karen og Tindra var 3 hvalp på gulvet. De to er helt nye. Tindra er Karens første hund og de to skulle træne sammen for første gang. Jeg havde trænet Tindra lidt og jeg er ganske levende og nok lidt for hektisk ind i mellem og Karen er det modsatte. Stille og rolig og tænkende - så Tindra tænkte rigtig meget over om det nu var de øvelser hun kendte - for det var lidt svært for hende at genkende - men de kom rigtig godt fra start. Karen er en dygtig og tålmodig pige og hun så ganske hurtigt at Tindre blev lidt passiv og så fik hun liv i hende og de to fik mange fine klik sammen.

Nina og Timo var 4 hvalp på gulvet og Timo var så fin. Nina har klikket meget så hun har det i fingrende og de to fik hurtigt klaret trinet op og ned af baljen og fik begyndt på at flytte bagparten til venstre. Super flot.

Lille Twitter lukkede og slukkede. Hun var bare super sej og her var det mest jeg som fik træning af Helle og det var SÅ godt. Jeg er alt for hektisk og hurtig i mine bevægelser og Helle fik talt mig ned i tempo og det gav resultat med det samme.

Vi fik talt meget om hvilke øvelser vi kunne lave. Vi lavede en fin impulskontrol øvelse på ikke at løbe ud af døren når den går op, fik talt om at få overført til madskål og andre dagligdags ting som kan klikker trænes.

Vi sluttede aftenen med pølsehorn og romkugler - vi er SÅ sunde :-)

Næste gang har Camilla kage med - det bliver nok lidt bedre for os ha ha !

Jeg har bestilt 5 finger klikkere - og håber at jeg får dem snaaaart for de er bare lettere at bruge end de andre, syntes jeg.

Husk at lege med hvalpene alle sammen så I får et alternativ til godbidden at arbejde med.

Tak alle sammen for en virkelig skøn aften, I var super seje og jeg blev, så glad for at se at I alle har knyttet fine bånd til jeres skønne hvalpe.