Top billede

Top billede

tirsdag den 13. november 2018

6. uger drægtig og megaaaa sulten....

Fineste DuDer er så fint drægtig - hun ser virkelig godt ud og virker mægtig tilpas med sin drægtighed.

Hun er dog noget utilfreds med ikke at skulle med på jagt. Alle de andre hunde og jeg bliver gennem "snuset" når vi kommer hjem - og jeg kan nærmest se på hende at hun nyder duften af fasaner og ænder, når hun står der og snuser.

Hendes tykke pels er blevet virkelig vinter tyk. Hun er begyndt og fælde pels af på sin mave - så der drysser en del hår fra hende i denne tid.

Alle vores tæver får gode kost tilskud under deres drægtighed. DuDer er skiftet over på hvalpefoder og der ud over får hun Amino Dog tabletter hver dag 3 stk og så får hun DiVet olie fra Vetcur.

Begge produkter har jeg rigtig god erfaring med. De styrker tævens immunforsvar, kroppens balance både hormonelt og måske specielt på de næringsstoffer som tæven bruger ekstra af. Det er jo ikke noget jeg kan måle og veje men alligevel er det. Alle mine tæver er utrolig hurtige til at trække deres yver på plads, fælde deres pels af efter de er stoppet med at die hvalpene og sætter også hurtigt en flot ny pels. Det tillægger jeg klart disse to produkter.

DuDer suser stadig rundt i strakt galop på alle gå ture og nyder at give den gas på vores store træningsareal - hvor hun dagligt løber med flokken.

DuDer har både sin mor Kethup og far Paddy i vores flok - samt 2 halv søskende, Twitter og Punktum. Det er sjovt at have en flok af hunde der er beslægtet for der er så mange fælles træk og sjove oplevelser med dem.