Top billede

Top billede

mandag den 5. november 2018

DuDer er drægtig....

Brown Hunt's DuDer er parret med Castlemans Syrian "Indy" og hun er drægtig. DuDer er 5 uger drægtig imorgen og hun syner allerede nu ganske drægtig. Hun er mega sulten og tigger meget når vi spiser hvilket hun aldrig gør ellers men det er sådan noget der følger med en drægtighed.

Hun er mægtig i hopla og løber stadig hurtigt ud over markerne - men jeg vil tro at det får en ende snart :-) med den tykke vom hun har allerede nu.

Det er altid spændende når en tæve skal have hvalpe første gang. Jeg glæder mig rigtig meget til dette kuld. Dels fordi jeg holder umådeligt meget af mine to hanhunde Paddy og Indy, så at parre Indy med en Paddy datter, er et stort ønske.

Nu kommer hvalpene til verden i starten af december og jeg skal nyde dem hele december og januar, inden de rejser ud til deres nye ejere. Derfra starter en stor rejse fra nuttet hundehvalp til fuldt uddannet jagthund. En utrolig spændende rejse, hvor de nye ejere skal lære at forvalte den energi og arbejdsiver disse hvalpe har.

Jeg har allerede nu det store privilegium at have gode og dygtige hundefolk skrevet op til hvalp i dette kuld. Det glæder jeg mig rigtig meget over, for disse hvalpe skal helst ud til nogle med lidt erfaring og lyst til at træne hund til prøve og jagt.

Det bliver spændende at følge hvalpene i fremtiden og selvom et par stykker skal til det store udland så håber jeg at nogle af de som sælges i nærmiljøet, vil træne hos os.

I den kommende tid skal jeg nyde DuDer's drægtighed. Nyde en tæve som tager alting helt cool, som aldrig rigtig kan bringes ud af balance. Jeg håber at alle hendes hvalpe arver hendes fantastiske temperament, hendes utrolige gå på mod, deres fars evner til at løbe linjer og gå gennem alt terræn.

De må også gerne arve deres mors tykke pels og deres fars velbyggede og stærke krop, jo jo - forventningerne er store :-)

Brown Hunt's DuDer da hun blev nr. 3 ved det Norske Unghundemesterskab.