Top billede

Top billede

onsdag den 14. november 2018

Butiks tyven DuDer :-)

DuDer vinder Åbenklasse WT i sydjylland.
Når ens tæve har levet et MEGET aktivt liv, men nu går og er drægtig - så kan hverdagen godt blive lidt kedelig. DuDer er temmelig tyk, så hun bliver allerede nu, taget en del hensyn til og jeg syntes ikke hun skal træne længere, så de daglige gå ture er den adspredelse hun får.

I dag tog jeg hende med over i butikken, så hun kunne være lidt med på jobbet. Det syntes hun helt tydeligt var mægtig hyggeligt. Der var bare lige den fikse detalje at hun havde lidt svært ved at holde sig fra de lækre gnave godter, som Dummyshoppen er fuld af.

Så først blev hun tilbudt et kanin øre med pels på, nix det ville damen ikke have. Så tænkte jeg at så var det jo det. Men i næste sekundt var hun i fuld gang med at spise en tykke stang...... Som hun havde hentet oppe på mit pakkebord ???? Jow Jow vend bare ryggen til DuDer hvis der er noget du gerne vil af med :-)

Nå men hun ser nu brand godt ud og virker også mægtig fornøjet. Det er helt sikkert at vi venter et pænt stort kuld hvalpe. Det bliver SÅ spændende at se hvad hun bærer på, men der må jeg have lidt tålmodighed endnu. Hun har termin i uge 49, så det bliver spændende hvornår hun føder.

Det er DuDer's første kuld hvalpe. Så selvom jeg har mange års erfaring i drægtighed og fødsler, ja så er en ny ung tæve altid som en første gangs fødsel. Jeg håber altid på at min tæve linje bliver ved med at være stærk og dygtig til at føde og passe hvalpe. Men jeg ved det først når vi står i det. Så spændende er det altid. DuDer går 7 generationer bagud til min stamtæve Avons Tongue-Twister. Alle tæverne i den linje har været eminent dygtige mødre - så det bliver DuDer naturligvis også - skal vi ikke bare fastslå det :-)

En ting er i alle tilfælde sikkert - det bliver et helt gult kuld og de er meget velkommen alle sammen.