Top billede

Top billede

fredag den 25. december 2020

Twitter 7 uger drægtig



Jeg håber I alle har haft en skøn Jule aften og fået præcis det i ønskede jer og glædet jer med familien.

Twitter har det godt og nyder at der pusles lidt ekstra om hende.

Der er ca. 14 dage til forventet fødsel og jeg må konstaterer at det er et lille kuld vi venter. Twitter er stram og fin og helt sikkert fit til disse hvalpe så jeg overvejer for første gang at tage et røntgen billede af hende blot for at sikre mig hvor mange hvalpe jeg venter.
Alene fordi jeg vil være forberedt hvis der er så få at det ikke starter fødslen normalt - men nu ser jeg lige denne uge an.



Et ufødt hvalpfoster. Dens pels bliver tykkere, inden fødslen.

Det er meget let nu at føle hvalpene. Men det kan være svært at tælle dem. Fine hår fremkommer, næse pigmenten og klørerne hærder.

Tæven begynder at bruge mere tid for sig selv bla. bygge rede. Hun begynder at holde sig ren, omkring sine brystvorter og skedeåbning.

Tæven vokser stadig. Tæven kan miste appetitten i gennem denne periode. Hendes underliv er tætpakket med hvalpe. Fosteret er færdigdannet og kan nu føles, og til tider kan fostrenes hjerteslag høres med stetoskop. Tæven er nu nærmest besværet af sin vægt og sit omfang.
Mælkekirtlerne er spændte og fulde af mælk.