Top billede

Top billede

søndag den 22. marts 2015

En virkelig dejlig weekend.

Sikken en stress denne uge har været. Jeg er virkelig urolig for min nakke/skulder for i fredags var fysioterapeuten bekymret for om det er en nerve som er i klemme i min nakke, fordi jeg ikke kan kigge ned og jeg ikke rigtig kan smerte lindres med smertestillende medicin.

Det gav mig en del stress at jeg ikke var frisk og havde gøre mål som parring af Pasta og træningsweekend som skulle afvikles.

Heldigvis fandt jeg løsninger på det hele og hjælp fra gode venner til at klare at få alt i mål på en fin måde.

Peter og Søren var en kæmpe hjælp på weekendens trænings arrangement og Tommy og Nina hjalp til på hjemmefronten så jeg kunne slappe af.

Parringen af Pasta var min største udfordring. Pasta skulle parres i weekenden - hannerne sluttede med at spise fredag og sagde at nu var Pasta parrings klar. Jeg kunne ikke køre bil langt med min nakke/skulder,så det var ikke muligt for mig at køre til Sjælland.

Jeg vendte flere muligheder. Vente med at parre Pasta til næste løbetid, hvilket ville betyde at jeg skulle parre hende efter hun var fyldt 8 år og dermed få et grimt rødt stempel fra DKK på min fine tæve hmm nej tak. Kunne heller ikke nænne at skulle fortælle alle dem som stod på kø at de skulle vente endnu længere.

Så gik jeg i tanke spind på at finde en mulig hanhund at parre med. Flere fine hanner var mulige at vælge til, men mine tanker kredsede hele tiden tilbage til en hanhund som jeg har mødt flere gange i det svenske når jeg har besøgt kennel Meadowlark. En fin sort han, som altid har fanget mit blik, fordi han så ubemærket viste alt det fine hos en labrador.

FTW Oakleaf Warlord ~Murph. En kraftfuld han med en fantastisk stil på hans jagt formågen, så rolig og ubemærket i sin tilstedeværelse, venlig og opmærksom omkring os og andre hunde. Helt igennem en han som bare gerne vil være hjælpsom, på en stilfærdig og ubemærket måde.

Så jeg vovede pelsen og sendte Birgitta en sms om hun kunne bring med sig Murph :-) Heldige jeg fik ja og fredag aften ankom Birgitta med Murph. Pasta og Murph hang sammen i gårdspladsen 7 minutter efter at Birgitta var rullet ind, jo de var ganske velfungerende sammen :-)

Det var skønt at opleve Murph hos os i Weekenden. Se ham blandt andre hunde på terrænet på Jensgaard under Workshoppen og se ham arbejde - et stort privilegie at komme så tæt på en hanhund som vi har været i disse dage.

Fantastiske Bent Jørgensen tog en stribe billeder af Murph som I kan glæde jer til at se. Murph har bare et øje, fordi han i en tidlig alder fik et hagl i øjet på en jagt - så han ser lidt speciel ud med bare et øje - men han er så sød og fin en hanhund at det ikke bemærkes når man kender ham - så er det alle hans fine kvaliteter som labrador der tydeligst træder frem.

Jeg glæder mig til at se dette kuld hvalpe og jeg skal beholde en lille tæve fra dette kuld helt klart :-)