Top billede

Top billede

lørdag den 7. marts 2015

Nogen gange så er man bare rigtig uheldig....

Dette forår har vi haft utallige overvejelser omkring parringer af vores tæver. Vi er på en måde havnet lidt i en dum situation af flere årsager.

Ketchup ville ikke lade sig parre i 2014. Hun bliver 4 år i 2015 så hvis hun skal være drægtig og føde sit første kuld i den gode alder hvor det er let så skal hun have hvalpe i år.  Derfor parrede vi hende da hun løb som den første af vores tæver. Ketchup skulle først have løbet i april men det passede damen bedre i februar :-)

Zig Zag løb som planlagt i februar og er blevet parret i denne weekend. Der er kun 4 dage mellem hende og Ketchup i parrings tidspunkt så de kommer sansynligvis til at føde tæt efter hinanden.

Så vi får to kuld samtidigt - det har vi haft før og det er hårdt arbejde men det skal vi nok klare, vi har fine forhold til at have hvalpene og vi er omgivet af skønne mennesker der har tilbudt at give en hånd.

Pasta skulle gerne løbe i april som planlagt så vil det give tilstrækkelig luft til de to andre kuld. Det valgte hun så bare lige at overhøre :-)   Silke startede løbetid i torsdag og det sidder Pasta altså ikke overhørigt :-) Så hun startede løb i dag.

Det blev jeg godt nok lidt bleg :-)  Pasta fylder 8 år i Juli så det er sidste chance for hendes sidste kuld og jeg elsker Pasta og de fine hvalpe hun har lavet så jeg ville aldrig undlade at lave dette kuld. Jeg føler heller ikke at jeg kan være det bekendt for der så mange skønne hvalpekøbere på kø til Hvalpe efter Pasta så dem vil jeg på ingen måde skuffe.

Så nu må jeg sige at jeg føler mig en anelse uheldig med tævernes løbetid og rækkefølgen de er løbet i. Men omvendt føler jeg mig også priviligeret. Priviligeret over alle jer der har tillid til os og vores opdræt og som står på kø til en hvalp :-)

Nu kræver det mere logistik. Vi skal have lidt ekstra fridage fra jobbet og vi skal arbejde hårdt hjemme. Så nu vil jeg gå i planlægningsmode og finde gode løsninger. Holde kalenderen fri i hele maj, juni og juli.

For første gang bliver det også nødvendigt med besøgs dage for vores hvalpekøbere. Så vi vil indfører nogle faste dage med et fast tidsrum så vi ikke har hvalpekøbere alle dage i ugen i alle ledige timer.

Det skal nok blive rigtig udfordrende og sjovt, med så mange hvalpe i huset he he !