Top billede

Top billede

lørdag den 2. maj 2015

Ohhh happy days !!!

I dag er der traditionen tro afholdt DM i vildtspor på Gisselfeldt i det sjællandske. Der var ikke mindre end 18 hunde til start på dette års DM og de 3 af dem var Brown Hunt'ere. Det var jeg super stolt af. Det var et meget stærkt felt med flere tidligere vindere af DM og de fleste af alle de "garvede" spor folk.

Dagen vidste sig at blive svær. Jeg er så utrolig heldig at mine skønne hvalpekøbere sender mig sms'er i løbet af dagen så jeg hele tiden føler at jeg er med på side linien. Tusinde tak det er virkelig fantastisk at I tænker på mig midt i så stor en begivenhed.

Den første melding jeg fik var at alle 3 Brown Hunt'ere var kommet på samme hold - skønt ! Peter havde trukket spor 1, Lena spor 2 og Henriette spor 3.  Peter lagde ud på deres hold og kæmpede sig ud på 700-800m hvor Dusty og Peter får 3 tab i samme moment, Pis også ! Jeg får så ondt af jer når det ikke går, for jeg ved hvor mange timer i har brugt i skoven og det er bare ikke til at bære at de ikke bære frugt.

Lena og Bine kom også i vanskeligheder og måtte indkassere et nul. Næste melding var at de første 6 hundefører alle havde fået nul. Stifinderne havde oplyst at det regnede meget dagen før da de lagde sporene. De første hundefører der var igang fra morgenstunden kom ikke ud til dyret. Kun 4 ekvipager kom igennem sporet og her i blandt var Henriette og Kiwi.

Wau hvor blev jeg glad da Lena skrev at  Henriette og Kiwi var igennem. Senere gik Knud E, Ina Kock og Morten også igennem. Så det virkede til at forholdene blev bedre, som solen kom frem og varmen hjalp til.

Så gik jeg i spænding til sent på eftermiddagen da jeg først fik en sms fra Søren Krabbe der skrev tillykke med DM vinderen - jeg hoppede rundt på gulvet !!!! Wuuu Huuu hvor var det sejt - senere kom der flere skønne sms'er med lykønskninger. Hvor er jeg bare stolt af dygtige Henriette og Kiwi.

Men jeg er bestemt også stolt af Peter og Lena og deres sorte poter der kæmpede så bravt i dag på en rigtig svær dag. Jeg ved at I kommer igen - I er alle gjort af det helt særlige stof der gør at I slet ikke kan holde jer væk :-)

Kære Henriette
Jeg ønsker dig et kæmpe tillykke med dette utroligt flotte resultat. Du og Kiwi var lige uerfarende da i startede på dette spor halløj. I har suget til jer og lært. Lært så meget at jeres niveau nu er utrolig højt. Jeg glæder mig meget på dine vegne. Glæder mig over den mentale og følelsesmæssige rejse jeg ved du har med Kiwi, din lille gule soulmate. Glæder mig over at flere eventyr ligger foran jer på jeres vej. Glæder mig over at du nu har et nyt mål nemlig endnu et Nordisk Mesterskab hvor du skal forsvar de danske farver.
Tillykke Sveske - du er super sej !