Top billede

Top billede

søndag den 27. december 2015

Skønne trænings og jagt dage....

I dag er Tommy på jagt og jeg slapper af her hjemme. Hundene har været en tur i hundesvømmehallen og blive svømmet godt igennem. Her i eftermiddag har jeg brugt lidt tid på fin pudsning af nogle detaljer i træningen med Indy og Hagrid.

Hagrid var med i svømmehallen for første gang i dag og det gik så fint. Han lærte hurtigt at svømme i bassinet og han er totalt cool med bruser og hårtørre. Han lærer så utrolig hurtigt den hund så ind imellem tager han helt pusten fra mig, men absolut ikke glæden - han er så sjov.

Indy er virkelig ved at have en masse ting på plads. Det er detaljer vi arbejder med men hans linier, markeringsevne og hans afleveringer er SÅ flotte. Healwork bliver stadig bedre og bedre og jeg glæder mig sådan til at fører ham på prøverne i foråret.

Ketchup er totalt fascinerende. Hun er så stærk og så dygtig - laver de flotteste dirigeringer og er blevet SUPER lydig i terrænet også på de lange afstande. Håber at hun løber snart så hun kan komme gennem det meste af sin drægtighed og hvalpe i starten af året så vi kan komme på prøver i resten af året :-)

Vi har været en tur hos Niels Henrik og Anette og træne i sandstakken. Altid hyggeligt selskab og dejlige træningsstunder. Jeg var meget tilfreds med Hagrid, Indy og Ketchup som var super dygtige på fremmet terræn som er noget forskelligt fra vores eget terræn. Specielt Ketchup lavede nogle vildt flotte og lange lige linier, og brillierede med sin lydighed :-)

De to unge drenge fik sig også nogle udfordringer i sandstakkene og de løste dirigeringer gennem løbevand og op af stejle skrænter, både lige på og diagonalt - super sejt. Jo jo de bliver fantastiske at fører på de kommende prøver  - jeg glæder mig SÅ meget.

Skimmer og Tommy er bestemt også SÅ klar - Navy er godt nok gået i jawthunde mode og jeg er spændt på om Tommy får ham fanget ind igen. Paddy motionerer tilgengæld Tommy rigtig meget. De er ikke altid helt enige om hvad der skal ske når stopfløjtet lyder. Ikke at Paddy ikke er stop lydig han er bare lidt hurtig til at træffe en beslutning og det er en sindig jyde som Tommy ikke så de arbejder lidt på at forstå hinanden - meeeen i guder de laver også super flot arbejde og Paddy virker i den grad fit for fight.

Det bliver en spændene sæson vi går i møde og jeg glæder mig til at komme af sted og forhåbentlig lidt mere end i 2015 - det var skisme et sløjt år, med alt det sygdom her på matriklen :-) 2016 må blive mit år og så giver vi den gas !!!