Top billede

Top billede

onsdag den 27. januar 2016

Kennel inspektion hos kennel Brown Hunt

I dag har vi haft besøg af Dansk Kennel Klubs konsulent Kirsten Kristensen. I forbindelse med at jeg har taget DKK's opdrætter uddannelse skal jeg have inspektion på vores kennel forhold. Det syntes jeg er super fint og betryggende at DKK kommer forbi og ser om forholdene er i orden, i forhold til det antal hunde man har, samt hvalpe.

Det er sat grundigt i system så Kirsten målte hundebokse og hundegårde op, kontrollerede mange ting som f.eks. temperaturen i det indedørs rum, sove og ligge forhold såvel ude som inde, at vandskålene hænger oppe og ikke står på gulvet, at der ikke er træk fra hundelemmene, at der ikke kan komme vand ind via hundelemmen, at der er tørt og varmt hvor hundene sover.

Der udover blev alle hundene tilset, sammen med mig. Om de var fortrolige med mig, om de kendte deres navn, om de virkede friske og raske.

Jeg skulle vise, aktivitetslegetøj til beskæftigelse i hundegårdene, baderum til hundene, foder rum, opbevaring af foder og tæpper, svare på spørgsmål til rengørings interval i kennelen, til hvor og hvordan vi havde hvalpe når de blev ældre og ikke var i badebassinet som de ligger i nu. Jeg svarede på en masse spørgsmål om aktivering og prægning af hvalpene, både fra 0-8 uger og frem til 6 mdr. alderen.

Jeg fremviste også kennel protokol, dagbog og regnskab. Dette er normalt ikke en del af inspektionen men vi kom til at tale om det og så faldt det naturligt.

Det var et virkelig fint besøg. Jeg følte at Kirsten var der for at hjælpe og vejlede og slet ikke for at kontrollere. Kirsten roste vores hunde og forhold meget, det var dejligt - men hun på pegede også at hun ønskede vindfang på alle vores hundelemme - så det ikke frit kunne blæse ind/regne ind, samt at vi med fordel kunne lave ligge pladser i hundegårdene der var hævet over jorden. Det har vi i to af de 4 hundegårde men Kirsten så gerne at det var der i alle 4 hundegårde.

Et dejligt besøg, og dejligt at vide at vores forhold er som de skal være.