Top billede

Top billede

mandag den 18. januar 2016

Ny sæson, Nyt om Årspokalen 2016

I går havde vi uddeling af årspokalen og som altid var det en rigtig dejlig dag. Både Tommy og jeg nød selskabet af alle de dygtige Brown Hunt'ere der igen i 2015 har opnået mindst 100 point.

Vi hyggede os rigtig meget på Sanne's hundecenter med både Rally og agility stafet, fotografering. Der efter gik turen hjem på Østergaard og spise hjortegryde, spille pakke spil og så havde vi i år et lille kinesisk lotteri på to fine pakker sponseret af Kennel Brown Hunt, til støtte for indsamlingen Apporterer for Livet - mod Cancer.

I år var det Henriette Vincent og hendes gule stjerne Kiwi der vandt pokalen og kunne smykke sig med titlen Årets Brown Hunt'er !  Det var meget vel fortjent og der var mere end 200 point der adskilte Henriette og Heidi der i år blev nr. 2.

Veteran pokalen blev i år vundet af Margit og hendes sorte stjerne Zaxo. De to er et usædvanligt makker par. Jeg gik tilbage og kiggede på deres placeringer i årenes løb og Margit og Zaxo har hvert eneste år ligget i top 5 i alt den tid de har været i konkurrencen - det er godt nok flot og meget prisværdigt.

De blev begge begavet med et Sicarro dækken med hundenes navne broderet på.

Nu starter en ny sæson. Jeg har i de seneste to år været så heldig at rigtig mange af mine hvalpe købere har været utroligt aktive i prøvesystemet - og kan man ønske sig mere som opdrætter ? NEJ det tror jeg bestemt ikke.

Det har dog voldt mig nogen problemer at holde styr på resultaterne og alle pointene. I år forsøger vi så noget nyt. Vi registerer kun de officielle resultater i DRK, RJK og DKK. Det betyder at alle resultater opnået på uofficelle WT'er eller C-prøver og skuer ikke bliver talt med.

I skal stadig selv sende mig resultaterne for at deltage i konkurrencen, men jeg har mulighed for at hente jeres resultater på Hundeweb og sætte dem på listen - hvis jeg glemmer nogen når I har sendt mig resultater.

Pia Schurman Laursen har lovet at hjælpe mig med at samle alle DCH resultaterne og sende dem til mig. Det er rigtig svært for mig at holde styr på alle jer dygtige DCH hundefører fordi jeg ikke færdes i jeres miljø til dagligt og derfor kun opsnapper lidt på Facebook i ny og næ. Søde Pia har lovet at hjælpe mig det er jeg meget taknemlig for !

Jeg håber at I har forståelse for dette og at I vil deltage aktivt med at holde konkurrencen igang ved at sende mig jeres resultater. Tusinde tak.