Top billede

Top billede

søndag den 31. januar 2016

Skolehunden Eddie ...

Jeg har de seneste dage modtaget skønne sms'er fra flere af vores hvalpekøbere.

Gunner med Brown Hunt's Runner skrev i fredags en dejlig sms med et billede af Runner forenden af sporet hvor han havde fundet dyret. De to skal til Schweissprøve i april og formen er tip top - herligt.

I går  fik jeg en skøn mail fra Helle Døj der ejer Kashmir og Eddie. Eddie er nemlig blevet skole hund og Helle sendte mig en fin artikel som jeg gerne vil dele med jer.

Jeg syntes det er så dejligt at Brown Hunt'erne kan bruges i mange forskellige opgaver. Der er allerede 3 der er besøgshunde i Trygfonden, og nu er Eddie blevet Skolehund, det er virkelig dejligt at hundene tages mere ind i arbejdet med børn og ældre. En god anvendelse at hundene, for de kan så meget på det sociale plan.

Jeg kan desværre ikke vedhæfte en pdf til men loader artiklen op på Facebook i Brown Hunt's gruppen.

I dag fik jeg en skøn sms fra Mads Nørsøller der havde været til Brugsprøve med Citrus. De fik en frygtelig dramatisk start, hvor en anden hund kommer løbende og overfalder og bider Citrus, lige da de skal til at starte brugsprøven. En frygtelig oplevelse var det, men hvor er det sørgeligt at høre at ejeren af den anden hund som var en stor voksen udstillings labrador, ikke en gang sagde undskyld.
Virkelig dårlig stil og sådan en hund burde bortvises fra området.

Citrus fik lov at vente en omgang og så gå til start igen og her lavede Mads og Citrus 40 point ud af 40 mulige point, og bestod Brugsprøven i flot stil. Det var godt nok sejt af Citrus at hun formåede at gå på banen igen og være tryg i arbejdet - sejt !!! Godt Kæmpet Mads !!!

I skrivende stund har jeg også lige fået en sms fra en af mine dygtige kursister Karin Faurholm som også har bestået brugsprøven - hvor er det skønt når det går jer godt alle sammen.

Nu vil jeg køre ud og træne lidt med Helle og Jeanette - tror at Indy og jeg trænger til at komme på andet terræn - glæder mig !