Top billede

Top billede

onsdag den 20. juli 2016

En varm dag og et flot debut resultat...

Her til aften har vi været prøveledere på en RJK apporteringsprøve. Det var en skøn aften - startede varmt om eftermiddagen men det luftede mere og mere så temperaturen blev tålelig for alle.

16 hunde var til bedømmelse og her i blandt Andreas og Cenzo. Jeg syntes RJK's apporteringsprøve er en rigtig fin prøve, den minder meget om DRK's begynderklasse prøve, men der indgår også en dirigering på 35 m med terrænskifte.

Her til aften var de oftes denne opgave der voldte problemer. Hundene var ikke helt lydige og opgaven blev ikke løst. Men alle tog det med godt humør, så der var en dejlig stemning aftenen igennem.

Jeg så ikke alle hundene og desværre kom jeg forsent til at se Andreas og Cenzo, men det glædede mig at flere af de deltagerer der så hans prøve og også hjælperne sagde at katalog nr. 9 gik helt kanon. De fleste vidste ikke at det var min hvalpekøbere - f.eks. vidste hjælperne det ikke for Andreas bor på sjælland men er i Jylland på sommerferie.

Da Niels Henrik skulle tage Bedste Hund ud så var han ikke et sekund itvivl han sagde katalog nr. 9 med det samme - det var sgu lidt fedt.

Så det var en super flot debut for Andreas og Cenzo. Tillykke !!