Top billede

Top billede

søndag den 23. august 2020

Hunt the area....

 Verdens bedste Indy træner i øjeblikket ganske hæftigt på nærsøg. Jeg har næsten i al den tid jeg har haft Indy, døjet lidt med nærsøget. Han er ikke god nok til at holde sit område og han er også blevet lidt doven og det er min skyld.

Det er på mange måder lidt skørt at sige at han er doven for han elsker jo at løbe....  MEN han er doven på den måde at jeg har hjulpet ham for meget og nu løber han ud og så kigger han sig lidt omkring og så hvis han ikke lige finder noget så kigger han på mig og spørger om ikke lige jeg kan pege på den dummy han skal finde.

Det er SLUT nu :-) Nu træner vi at han ikke får hjælp - men masser af god belønning når han gør det godt. Tak Suzanne for at kigge på os og komme med et anderledes forslag end alt det jeg tidligere har forsøgt. Det her virker - han er blevet langt mere ihærdig og han er begyndt at elske opgaven, som han før fandt lidt kedelig.

Det er faktisk ret fedt at træne på denne måde og jeg nyder at se hans entusiasme når han søger nu. Indy og jeg bruger rigtig meget tid på at polerer højre, venstre, back og nærsøg. Det er nok det vi træner mest af alle de øvelser vi laver ja så slave træner vi hver uge disse 4. 

Nærsøget har altid været noget vi gjorde fordi jeg vidste at han var dårlig til det - og det har aldrig rigtig været fedt at træne denne øvelse fordi vi altid endte med at være utilfredse begge to. Indy fordi han ikke havde motivationen og jeg fordi jeg blev irriteret på ham over at han spurgte.

Vores problem med at kigge hjem er naturligvis ikke løst endnu - når det har været der længe så tager det tid at fjerne en dårlig vane og skabe en stærk motivation... men vi er på rette vej nu og nu er vi begge motiveret fordi vi kan se at det bliver bedre. Fedt !