Top billede

Top billede

mandag den 26. oktober 2015

Tid til opdatering...

Tiden bare flyver afsted, når man beskæftiger sig med det man elsker - så min tid flyver afsted. Mit lille nye projekt Potepower.dk går over al forventning og jeg er så taknemlig for den fine opbakning jeg får og alle jeres skønne tips og ideer til hvad I ønsker jer, det gør det let at strikke gode programmer sammen.

I sidste uge havde Paddy en fin tæve til parring. Eva Törnqvist kennel Sweetness of Jasmin var i Danmark i 3 dage og hendes tæve Gaia fik 2 fine parringer med Paddy. Paddy er super dygtig til at parre og han er en fin gentleman, der pænt spørger om lov, så en første gangs tæve som Eva's fik tid til at blive tryg ved ham.

I weekenden var gult hold på deres første opsamling. Pigerne om formiddagen og om eftermiddagen fik de gule drenge deres debut, ikke på opsamling i almindelighed, men på opsamling i år. Jeg var rigtig spændt på Indy som i år er 19 måneder og noget mere bevidst om, hvad der sker omkring ham. Han var bare totalt cool. Sad stone steady ved siden af Paddy, selv da der i første såt faldt en del fugle i en periode af såten. Paddy lavede det meste af arbejdet, så Indy kunne træne ro, så Indy fik to fine fugle. Han blev også sendt på en fugl som en anden apportør også sendt på, så jeg måtte stoppe ham og kalde ham retur - det tog han også i stiv pote - så alt i alt en rigtig god dag.

Altid hyggeligt at være ude at apporterer, men når så vejret er helt vidunderligt, som det var i går - så nyder man dagen ekstra meget. Jeg havde som altid mit kamera med og tog nogle skønne billeder undervejs. Det er dejligt med gode minder fra de gode dage i efteråret. På fredag skal vi afsted igen, vi glæder os rigtig meget. Min erfaring siger mig at det først er 3 gang en ung hund er med på apportering at den egentlig fatter hvad der sker. Så jeg er spændt på de næste par gange og håber at Indy fortsætter med at være roligheden selv :-)

Tommy havde Skimmer med på opsamling i sidste uge for første gang og dygtige Skimmer gjorde det så fint. Tommy var også super tilfreds med hans præstation. Jeg tror at vi glæder os over at have fine hunde som Ketchup og Navy til at være omkring os når vi medbringer de unge hunde. Det er altid vigtigt at have en god hund der kan sendes på de svære fugle for jagten er uforudsigelig, så vi er dybt afhængig af de erfarende hunde, specielt på efterapporteringen - som hundene bliver bedre til år efter år :-) Både Ketchup og Navy er eminente jægere og de søger utrætteligt - love them both !