Top billede

Top billede

tirsdag den 17. maj 2016

Endelig er det ved at lykkes ....

Jeg har i længere tid haft et underligt issue med Indy. Han springer i vand og elsker vand - men i nogle situationer har han tøvet på kanten af bassinet :-) Et helt almindeligt unghunde problem hvor de ofte tøver når de skal arbejde på de længere afstande og de bliver usikre på opgaven.

Igår var vi i Kulsø. Jeg havde kursus i vand arbejde for en stribe hunde om formiddagen og skulle selv træne om eftermiddagen. Jeanette optog denne fine film af Indy der løser en dobbelt markering uden at tøve.

Bøllemosen i Kulsø er tuff terræn og der kan laves så fantastisk meget sjovt med hundene i det terræn. Men de bliver trætte de kære hunde og de arbejder hårdt.

Indy arbejdede på alle opgaverne med super god energi. Han er en stærk hund og når han er sikker på opgaven så er han så herlig at se på, for han er så stålfast på at løse opgaven. Han gik super fint hele eftermiddagen, og jeg glædede mig over at han er rykket på sit lille issue.

Ketchup var med i Bøllemosen. En dejlig pause fra hvalpe ræset og hun nød at få lov at arbejde. Hun starter næsten der hvor jeg slap hende inden hvalpene - fantastisk. Hun er virkelig en dejlig tæve som jeg glæder mig over hver eneste dag :-)

Her kommer lidt film af Castlemans Syrian alias Indy :-)