Top billede

Top billede

søndag den 13. september 2015

Flere super flotte resultater

I denne weekend har der igen tikket flotte resultater ind på mail, sms og Facebook.

Jeg ved godt at det er et luksus problem men nøj hvor har jeg svært ved at følge med i alle de fine resultater I bringer til huse uge efter uge. Jeg håber ikke at der sidder nogen der ude og føler sig glemt i mængden af resultater så skal I være søde at sende mig en sms.
Det er ikke ond vilje hvis jeg glemmer at nævne jer alle !!

Lørdag var der UWT i Tarup-Davinde på Fyn og der var 3 seje tøser til start. Alle 3 bestod !!!
Trine med Huxi bestod begkl. og det var jeg så HIMLE glad for - fordi Huxi har haft en periode hvor han syntes det var sjovt at lave ballade når han var på prøve. Det er lidt svært at træne sig ud af når han spillede artige Huxi på den daglige træning og forvandlede sig til monster Huxi når han var på prøve. Så Trine var fast besluttet på at hive denne prøve ud af programmet og træne Huxi i at når de gik til prøve så gjaldt der samme regler som altid. Det hjalp - SÅDAN ! Godt gået Trine !

Jeanette og Merlot bestod Åbenklassen og det gjorde Helle og Spica også og de sluttede sørme som vinder af åbenklassen - super sejt og stort tillykke til jer to dygtige piger !

Søndag var Nina og Capri på B-prøve i Norge og opnåede endnu en 1.pr. i åbenklasse på B-prøve og blev tilmed Bedste Hund :-) weee seje Nina og Capri.

Jeg må sige at det er ikke uden stolt hed at jeg skriver at der i år er hele 5 Brown Hunt'ere der har opnået 1.pr. på B-prøve i Åbenklasse og dermed har mulighed for at stille på årets Åben A prøver. Disse prøver er for mig noget helt særligt. Det er opsamling bedømt af en dommer og det er altid nogle skønne dage. Det er den prøve i DRK jeg syntes er mest vigtig, her bedømmes jagthundens kvaliteter over en jagt dag og jeg syntes det er det ultimative jeg som opdrætter kan præsterer at avle hunde der kan nå det niveau, at de tager en præmiering på Åben A.

Det kræver flittige hvalpekøbere, der træner og arbejder målrettet med deres hunde og det føler jeg mig meget priviligeret over at så mange gør.

Jeg ved at både Heidi, Anne, Kent og Jeanette skal afsted på Åben A i år, det er lidt sværer for Nina og Kanutten fordi de bor i Norge og ikke har den type prøver i Norge så Nina skal rejse til DK efter prøver. Først og fremmest kommer Nina til DK for at tage på opsamling med mig den 22. november for på jagt og hente varmt vildt er det klart en fordel at have gjort inden man ofre tid og penge på en åben A. Så flittige Nina rejser til DK for at apporterer og så kommer hun nok på Åben A i 2016 :-)

Ja ja vi er sgu nok lidt skøre os hundefolk - men vi skal også huske på at vi i DK er ret priviligeret med A-prøver ! Jeg vil huske på at ønske jer alle knæk og bræk på årets A-prøver.