Top billede

Top billede

torsdag den 17. september 2015

Potepower blev skudt igang....

I går holdt jeg foredrag for en skøn flok opdrættere og kommende opdrættere. Dermed blev mit første arrangement i potepower.dk skudt i gang.

Det var en skøn aften med en god dialog som jeg allerbedst kan lide det. Opdrættere imellem har så utrolig meget at give hinanden og disse arrangementer er givende for mig. Der sidder en hel flok af skønne piger og drenge med en stor pose erfaring med i hånden som de rundhåndet deler ud af.

Når foredraget holdes som et lille lidt "intimt" foredrag - så giver det større fortrolighed og giver let deltagerne lyst til at bidrage med egne erfaringer. Det var virkelig en dejlig aften som jeg nød meget.

Deltagerne fik en del af historierne bag mit opdræt. Desværre løber tiden hurtigt sådan en aften så jeg fik slet ikke leveret alle de informationer jeg godt ville have givet - men det er svært at nå hele vejen rundt.

Det næste foredrag er om hvalpe prægning de første 8 uger hos opdrætteren og de første 4 uger hos hvalpekøberen eller måske hos opdrætteren.

Begge foredrag har jeg holdt en del gange, sjovt nok så udvikler aftenen sig ofte forskelligt fra foredrag til foredrage. Endnu en ting jeg nyder at deltagerne er med til at påvirke retning og emne. På den måde for alle en masse med hjem og så noget af det jeg måske ikke har planlagt men som er lige så vigtigt.

Tak til alle deltagerne for en fin aften og for jeres dejlige smil, gode bidrag og ærlighed om jeres opdræt. Jeg ved at I vil og allerede gør det, nemlig opdrætter skønne hvalpe med stort ansvar hvilende på jeres skuldre og med etik og fornuft solidt i balance.

Tak til Jeanette Sølvbæk Bundgård for evaluering af mit foredrag og for at give mig de tæsk jeg har brug for, for at udvikle mig. Du er uvurderlig !

I aften skal jeg til hvalpetræning med Tweed - jeg glæder mig - det er Jeanette der styre tropperne og koster Tommy rundt i manegen som hjælper og Tweed og jeg får sikkert også nogle bank i aften og det glæder vi os til :-)

Imorgen skal Ketchup og jeg have vores debut på Vinder A. Det er med nogen sommerfugle i maven at jeg køre til Bramming imorgen tidlig - men jeg glæder mig helt vildt. Det er et meget spændende oplæg Jimmi Henneberg har lavet med stående hunde (setterer) forrest i kæden, og 4 hunde fremme i kæden bag de stående hunde. Spændende jagt form som jeg kender fra "de gode gamle dage" så jeg glæder mig til se flot hundearbejde fra engelske settere og forhåbentligt også fra Ketchup :-)

Vi er nød til at starte på disse prøver og få en fornemmelse af hvad jeg mangler i træningen og hvad der fungerer rigtig godt. Så vi drager ud imorgen - det er et stærkt felt med nogle af de bedste i DK - så jeg forventer også at jeg kan lurere lidt "tricks" ha ha !