Top billede

Top billede

lørdag den 13. august 2016

Endnu en dejlig dag på B-prøve i DRK

I dag har Indy og jeg været på B-prøve på Fussingø, sammen med 3 skønne Brown Hunt'ere og deres dejlige ejere.

Indy og jeg skulle starte som første hund i åbenklassen. Jeg vil ikke sige at det var en svær prøve, men terrænet på Fussingø er meget skov og med skiftevis sol og skygge giver det en sværhedsgrad i sig selv.

Jeg var super godt tilfreds med Indy i dag. Jeg syntes han løser opgaverne rigtig fint. Det eneste der var lidt tricky på dagen var markerings arbejdet. Det var en lidt speciel opgave hvor vi først fik en enkelt markering. Herefter fik vi en dobbelt på linie med den nærmeste kastet samme sted som enkelt markeringen.
Udgangs punktet var det samme så hundene skulle altså hente to fugle i samme område og derefter hente en fugl noget længere ude.
Indy gik i søg i det første område da han skulle hente den sidste og bageste fugl, så jeg valgte at dirigerer ham bagud. Herefter fik vi en kort markering på vand, så en dirigering i åben højskov over en træstamme og et stykke videre bagud, rigtig fin dirigeringsopgave syntes jeg.

Sluttede af med et frit søg. Vi gik fri ved fod til og fra markeringsområdet og jeg er så godt tilfreds med Indy's healwork  - han går så fint nu og jeg slapper helt af og føler mig tryg :-)

Når man har en "hot" hund som Indy, så ligger der noget arbejde i at få alt inde omkring en til at være iorden. Rækker jeg ham en lille finger så tager han hele overkroppen, så jeg er hver dag omhyggelig med ikke at slagge på tingene inde omkring mig.

I dag var han rigtig dygtig og jeg nød at fører ham. Fornemmer klart at han begynder at være sikker i øvelserne og at han elsker at arbejde også sammen med mig, herligt !

I begynderklasse var Nana på med Turbo, de skal lige have kigget lidt på sikkerheden i samle alle vildt arter spontant - så i dag måtte de nøjes med en 3. pr. - men men jeg er ikke urolig for de to - i onsdags gik Turbo et søg med 5 forskellige vildt arter og bragte alle helt spontant, så rutinen skal indfinde sig og så er de klar igen.

Trine og Huxi, bøvlede i dag med fri ved fod - desværre så meget at det kostede en præmieringsgrad, så Trine må blive skrap igen, så Huxi ikke igen forvandler sig til Google alias I know everything :-)

Kurt og Focus gik en solid prøve og fik en fin 1.pr. - sejt - det er som om at de to bare kan alt sammen. DCH, Schweiss, WT og nu også B-prøve, det er godt nok flot - kæmpe tillykke Kurt Laursen !!!

Tak for en god dag !