Top billede

Top billede

lørdag den 6. august 2016

Fine WT resultater på Fyn.

I dag har der været off. Working Test på Fyn. En rigtig fin prøve. Jeg må sige at jeg syntes at Fyn styre for vildt i denne tid. De tager nye initiativer og følger dem til dørs.

Senest holdt de en aften WT på en helt almindelig tirsdag og i denne weekend holdt de WT med klasserne fordelt for sig, således at begynderklassen mødte om morgenen og startede på posterne. To timer senere mødte åbenklassen og startede på posterne da begynderklassen var færdig.

Vinderklassen som jeg startede i mødte først kl. 12.00. Når man som jeg arbejder hver anden weekend og derfor er begrænset i antal af hundeprøver, så er sådan et initiativ helt kanon. Jeg havde nemlig nattevagt til klokken 02 i nat, så jeg fik sovet og kunne møde udhvilet til prøven, herligt.

Posterne var gode og udfordrende trods det at terrænet ikke alle steder var lige let at lave en opgave i, så jeg syntes at John Juul Henriksen og alle de gæve hjælpere havde gjort et virkelig fint stykke arbejde. Jeg mødte dagen igennem søde og smilende dommere :-) dejligt !

Mads Nørsøller med Brown Hunt's Citrus og Christian Bagger med Brown Hunt's Cimba skulle starte i begynderklassen. De to drenge var bare super seje. De var på før jeg var stået op :-) ha ha - så jeg nåede ikke ud og se dem, men med de flotte point de lagde for dagen så kan det ikke være gået helt skævt for dem.

Mads sluttede som WT2 med 97 point hvilket var vildt flotte point. Christian og Cimba blev WT6 med 89 point - virkelig sejt at I begge var vinderplaceret - stolt er jeg !


Jeg startede i vinderklassen og var super heldig med mit hold syntes jeg. Jeg fulgtes med Morten Rossau og Claus Kristensen, rigtig søde drenge og god stemning på ventelinien og inde på posterne.

Jeg nåede at danne "par" med dem begge på to forskellige poster, hvor vi hver især bøvlede og jeg måtte desværre se først Morten miste en dummy og på posten efter var det Claus øv øv. Jeg var selv tæt på at miste en dummy på samme post som Claus og jeg føler med drengene det er bare irriterende med et dumt nul midt i at det hele er bare lidt sjovt :-)

Prøvelederen John Juul havde spået at det var på post 2-3 dobbelt posten at prøven i dag blev afgjort. Det var en virkelig sjov post som jeg nød at arbejde på. Drive med markering og dirigering gennem et udfordrende terræn.

Jeg kan godt mærke at Paddy's dårlige ryg mest sidder i hans hoved. Han er bekymret for at løbe igennem i uvejsomt terræn og kan kompenserer for terrænet både ud og hjem. Det kommer til at se dumt ud, men jeg har valgt at han ikke skal pensioneres men at vi - Paddy og jeg - skal hygge os med det vi nu magter. Jeg skal lærer af ham og han skal have lov at nyde at få lov at lave lidt.

Denne post var lige en post for os. Paddy holder af de lange afstande og af at der sker lidt på prøven, så jeg syntes at vi gjorde en fin figur på denne post. Vi lavede to fine dirigeringer og jeg måtte naturligvis hjælpe lidt på markeringerne for de var mega lange. Men der var ikke nogen der plukkede dem, så jeg var godt tilfreds med Paddy drengen, vi scorede 2 x 17 YES.

På Trampen var vi lidt uheldige, for Paddy så ikke den markering han skulle hente. Den skulle vi dirigere hjem og der har han ikke meget hjælp i mig. Mit manglende 3D syn gjorde at jeg ikke handlede ham nok til højre i vinden og langt nok bagud - men kloge dygtige Paddy fandt dummyen i sidste sekund - pyha vi var stadig med men nu med et 10 tal på kortet :-)

På første post havde vi fået 13 point helt fortjent for der blev vi for omstændige. På sidste post var vi begge trætte. Selvom jeg sagde til mig selv da jeg gik på at nu skulle jeg lige koncentrerer mig - så dummede jeg mig max øv  - vi fik også her 13 point og sluttede dagen med 70 point og en placering som WT5.

Der var kun 6 der gennemførte vinderklassen idag og alle var piger. Helga bestod lige uden for placeringen og så var der mig sagde hunden, Dorte/Mia, Lise/Isabel, Tanja/Chif og så var det Rikke og hendes fine sorte tæve der løb med sejren - vildt flot for Rikke vandt også begynderklassen.

Det var en rigtig god dag og jeg var glad for at Paddy ville følges med mig hele dagen, hjælpe mig så godt han kunne - søde, ærlige og stabile Paddy, elsker den fine gule hund.

Tusinde tak alle sammen - for de garvede er det måske ikke noget særligt, men det var min første vinderplacering i vinderklasse på en off. prøve, så jeg er rigtig stolt - alt træningen begynder at bære frugt og nerverne begynder at tage af, så jeg kan koncentreret mig bare lidt.
 
Tak til region Fyn for en super fin dag, Tak til Iben Pytlich Sporty Gundogs for sponsor præmie og til den som har sponseret foder - ved ikke hvem og tak til alle de utrættelige hjælpere der dagen igennem gjorde det muligt for mig at lege med min hund i dag :-)