Top billede

Top billede

mandag den 15. august 2016

Flot Unghundemesterskabs resultat og spor resultater !

Sikke en super flot dag kennel Brown Hunt' havde igår.

Det var store unghundemesterskabs dag og med 4 hunde til start i DRK og 1 hund til start i RJK så var spændingen stor. Vi skulle begge hjælpe til UHM i DRK, så vi fik set masser af hunde i løbet af dagen incl. vores egne dygtige hvalpekøbere.

Nana var første hund der var igang langt over middag, gik en solid 1.pr. og fortsatte ned på post 6 der var semifinalen. Her får hun desværre ikke den sidste fugl hjem, men det var godt kæmpet.

Så var Søren og Turner på og det var gået fint til og med post 4 hvor jeg havde fornøjelsen af at se de to. Jeg tror at der skete noget i søget for Søren dukkede ikke op på post 6. Turner var rigtig uheldig at starte med at løbe i et el-hegn lige inden de skulle op på første post og det gjorde lidt ved koncentrationen denne dag.

Herefter kom Per og Tony forbi min post, de havde rigtig fine point og klarede også post 3-4 rigtig flot.

Christian og Cimba var blandt de mange der røg ud på post 2 fordi de ikke kunne finde krikanden. Det var lidt øv men det sker ind imellem så det er der ikke meget at gøre ved.

Efter at have hjulpet det meste af dagen på post 3-4, blev jeg flyttet til post 6 semifinale posten, og gik som skytte for de sidste 10 hunde. Det var fedt for her så jeg så mange dygtige hunde. Men bedst af alt så kom Per og Tony forbi. De lavede en vildt flot præstation og gik fra denne svære post med 19 point. Hvor var jeg stolt af dem.

Semifinalen bestod af en enkelt markering på vand i åkander, men hund og fører står så langt fra vandet i en skrå linie at de ikke kan se nedfaldstedet andet end i en ganske smal åbning. Tony tøvede ikke et sekundt. Han løb i lige linie til vandet og satte af i et mægtigt spring ud i baljen. Svømmede direkte til nedfalds stedet og bragte anden.

Herefter gik de fri ved fod, hvor skytten læs mig, affyrede et skud uden at der faldt fugl. Herefter fortsætter de fri ved fod frem til de er 10 m fra vandet, så skydes der en fugl der falder på modsat side af vandhullet, som her en siv kant rundt. Fuglen falder på et græs stykke bag sivende så kommer hunden over vandet og op gennem sivene får den hurtigt succes.

Igen var Tony helt klar i hovedet og svømmede direkte over søen gennem åkanderne og op på land bragte fuglen og opnåede der med 19 point - ikke mange gik fra den post med så flotte point så det var virkelig sejt.

Mens jeg gik og hjalp var min telefon på lydløs, men sent på eftermiddagen tjekkede jeg lige om der var nyt fra Andreas og Cenzo......

DET SKAL JEG LIGE LOVE FOR AT DER VAR !!!

2. unghundemester i RJK !!!!
JO JO det var Andreas og Cenzo

Hvor er det sejt og hvor er jeg stolt af jer - kæmpe tillykke Andreas, at være så flot placeret ved et UHM er ikke mange forundt så det må du huske og lagre og nyde dette flotte resultat !

I de jyske skove blev der også afholdt Schweiss prøver denne søndag. På de lange 1000m spor var der to Brown Hunt'ere til start.

På 1000m/20 timers spor var Gunnar og hans kun 1 år gamle Brown Hunt's Runner til start og opnåede en flot 1.pr. - kæmpe tillykke Gunnar.

På 1000m/40 timer var Peter og Brown Hunt's Handy til start og også de to opnåede en flot 1.pr. - så sejt tillykke Peter.

Sikke en dag, dejligt at være opdrætter af så fine hunde med så dygtige hundefører - tillykke til jer alle !