Top billede

Top billede

fredag den 31. juli 2015

Vildtspor Unghundemesterskab 2015

I den kommende weekend afholdes der Unghundemesterskab i vildtspor 2015. I år er der bare en Brown Hunt'er til start og det er Peter Kristensen med BH Handy. Nøj hvor ville jeg gerne have gjort ham selskab med Indy men min ryg har sat en stopper for at arbejde med sporene hele sommeren. Det er en chance man kun får en gang i hundens liv - så derfor er det så ærgeligt når det er noget andet der forhindre en i at deltage.

Jeg ved at Peter vil gøre sit bedste for at lave et flot resultat og jeg ved at Handy er trænet rigtig meget og er rigtig dygtig. Det bliver derfor spændende at se hvor langt de kan nå. Sporet er 600m langt og har ligget i minimum 20 timer, så der behøver ikke at komme skybrud i weekenden - vi vil gerne at de skal nøjes med at slås med kronvildt, dåvildt og råvildt i Klosterheden Plantage.

Jeg er selv til WT i nordjylland denne dag så jeg kommer til at tænke mange tanker i løbet af dagen og håber at Peter og Handy får en skøn tur gennem skoven.