Top billede

Top billede

fredag den 13. februar 2015

Herligt hvalpetræf med de sødeste A-hvalpe...

Aron på placeboard

Ajax træner bliv.

Malene og Angus god kontakt !

Dyyygtiiiig Angus - sidder fint i bliv.

Dyyggtiiig Aron !

Flot arbejde på afleveringen Bent !

Er de ikke bare søde :-)

Super kontakt mellem Amy og Pauline :-)

Amy apportere i fuld fart.

Hurtig aflevering til Michael, han frisk ham Ajax.

Ajax fuld fart hjem med  dummy.

Angus sidder fint på bliv !
Jeg havde en skøn dag igår ! Jeg fik lov at kysse, kramme og beundre det skønne A-kuld efter Navy og Bonus.

Tusinde tak til Bent med Aron, Pauline med Amy, Michael og Mette med Ajax og Malene og Morten med Angus.

Det var super dejligt at få besøg af en flok rigtig fine hundehvalpe. A-kuldet er nu 6 måneder gamle og de er slanke og fine i kroppen og har super god kontakt til deres ejere.

Vi lavede en lille smule opgaver ikke så mange for Malene og Pauline træner jagt og Bent og Michael træner DCH så vi skulle finde lidt øvelser som alle kunne være med på - det var ikke helt så let da hvalpene trænes på forskellige måder og derfor var på meget forskelligt niveau indlæringsmæssigt.

Men jeg fik set godt samarbejde mellem hvalp og ejer hos dem alle og jeg fik set hvalpe der rigtig gerne vil arbejde for og sammen med deres ejer - det var skøøøøøøøønt !

Det var trist og gråt vejr så mine billeder blev elendige - men lidt skal der nu vises fra dagen. Så de kommer herunder i tilfældig orden :-)
Hvalpene var søde og bløde og nemme at arbejde med. Navy slår godt nok meget igennem på sit første kuld, de har virkelig smukke hoveder og de kan virkelig også løbe stærkt. Det bliver nogle stærke arbejds hunde som deres smukke far.

Som lovet vil jeg vende tilbage til de af jer som jeg lovede at undersøge lidt træning og lidt hjælp til - jeg er sikker på at Anne Grete Michelsen på Als gerne vil hjælpe Malene og Morten med lille Angus også bosiddende på Als.

Michael og Ajax klikker træner på Canis måden hvor hunden selv skal tænke sig til ønsket adfærd - er altså meget imponeret af den tålmodighed der ligger bag denne træningsmetode. Jeg bruger også klikker i min træning men ikke Canis metoden, jeg klikker primært for at nå et bestemt mål, så jeg lokker og snyder hvor jeg kan. Michael er super rolig og velovervejet så de skal nok nå langt de to særligt med Michael fine tålmodighed.

Bent og Aron træner ihærdigt mod det Nordiske Program og det ses på Aron at han i bogstaveligste forstand er noget fremme i snoren :-) måtte jo lige drille Bent lidt med at alle mine fordomme om DCH "stillingen" blev indfriet. Jeg er imponeret over at de DCH folk lærer deres hunde at gå virkelig perfekt lydighed i et virkelig krævende konkurrence program men når de bevæger sig fra punkt A til punkt B så ligner de en tegneserie figur der hænger i snoren efter en hund :-) Hvorfor skal hunden ikke gå ordenligt i snoren i almindelighed ? Måske er der en forklaring et sted der ude i det store DCH land :-) Undskyld jeg driller bare søde Bent :-)

Malene og Angus har gået til hvalpetræning i DCH i det sønderjyske men da Angus gerne skal blive en fin jagthund for Morten så vil Malene gerne træne jagt træning fremad rettet. Har ledt lidt efter muligheder i det sønderjyske men det er lidt langt i mellem syntes jeg - håber at Anne Grete vil tage dem under sine vinger.

Pauline og Amy, træner hos os og vi syntes de er VILDT dygtige. Der er super kontakt og Pauline har kanon god kontakt og rigtig fin timing i sin træning så de rykker hele tiden :-)

Tusinde tak fordi I kom og legede med - jeg håber rigtig meget at vi kan lave et lidt mere organiseret hvalpetræf senere på året.


Pauline og Amy
Michael og Ajax










Malene og Angus
Bent og Aron