Top billede

Top billede

lørdag den 28. februar 2015

Vellykket parring, træning og oprydning...

Lørdag har vi hold træning og idag var ingen undtagelse :-)

Det er nogle super skønne hunde der kommer til træning hos os og vi hygger os rigtig meget med de to hold vi hver især har. Det er skønne hunde og dygtige hundefører, hvad mere kan man ønske sig :-)

Efter træningen af holdene stod den på træning af egne hunde og jeg kan bare sige at .... I guder hvor er vi glade for vores to unghunde - nøj de var dygtige i dag. De rykker hele tiden og der er ligesom mere og mere ro på dem også.

Navy og Pasta fik også en træningstur. Navy lavede nogle vildt fine dirigeringer og vi brugte Pasta til at sende lidt forbi ham og til at hente nogle af dummyerne. Hun er så sød den skøre gule Palabasta. Hun er stadig fuldstændig vil og knalder konsekvent - ikke når hun sidder og kigger - men hver gang hun skal sendes på en dirigering så går hun lige sekundet før jeg siger kommandoen - hold så kæft hun er fræk :-) Men så sjov og sød.

Vel hjemme igen var det tid til oprydning i fryserne for at få samlet vildtet og talt sammen så vi har nogenlunde styr på hvad vi har tilbage. Jow jow vi har NOK, men det frigav da en fryser og det var også rart.

Da jeg havde luftet resten af flokken, besluttede jeg at lukke Navy og Ketchup i haven og søge på lidt guffer. Jeg gik ind i Indy's boks og nussede lidt med ham mens jeg kiggede ud af vinduet til haven. Da de to var færdige med at søge guffer kom Navy steppende over til Ketchup. Jeg siger jer sådan nogle drenge de kan bare gøre sig til :-)

Med ørene foldet totalt fjollet ud til siden og ret højt oppe på hovedet steppede han som en anden flottenheimer hen til fruentimmeret og bød hende op til dans. Ketchup tog udfordringen og gik i lege mode med ham. De legede ganske kort og så stod hun stille. Navy susede om i modsat ende af Ketchup og begyndte at snuse og slikke forsigtigt. Ketchup lagde halen til side og lod sig opvarte. Efter kort tid sprang Navy på og var lyn hurtigt til at ramme rigtigt.

Jeg kunne se det hele fra vinduet og da hans meget ivrige bevægelser aftog - susede jeg ud for at hjælpe ham - for da han svulmede i Ketchup ville hun gerne væk. Jeg måtte lige ind og holde i damen så hun ikke trak ham rundt i hele haven. Den søde Navy bakkede nu bare rundt og fulgte med den små hysteriske Ketchup :-)

Herligt med en parring og skønt at det lykkedes Navy at overtale hende til en lille Date. Parring allerede på 10. dagen er virkelig tidligt - så jeg er spændt på om hun lader sig parre igen og hvor mange gange :-) Vi får se.